• Azusephre

Behöver hjälp NU! Vad är det för fel med säkerhetsprogrammet för BankID!?!?

Min sambo ska börja plugga och har inskrivning imorgon.
    För att söka CSN via nätet så måste man ju logga in med BankID och som alla vet (iaf dom flesta) så har dom skapat fram ett nytt säkerhetsprogram som man måste installera på datorn för att kunna använda BankID't.
    När vi sökte så sökte vi inte hemma då detta inte går att installera på min dator.
    Varför? Jag får bara upp en ruta där det står: En omstart av systemet är nödvändigt för att ta bort en redan installerad version. Och att man ska starta om datorn, men det fungerar inte ändå. Har testat detta minst hundra gånger och vi måste verkligen logga in på hans CSN sida och ändra endel uppgifter som blev fel när vi sökte, skrev det till CSN och bad dom ändra (det är poängen som behöver ändras, ingenting som ändrar beslutet) men då har dom ändå skickat ett meddelande där det står att vi måste skicka in endel uppgifter och man måste använda BankID för att kunna ändra.
    Har sökt igenom hela datorn, dolda filer o.s.v men hittar ingen annan version av BankID, vad är det för fel? Någon som vet? Behöver hjälp ganska fort!!

• Svar på tråden Behöver hjälp NU! Vad är det för fel med säkerhetsprogrammet för BankID!?!?
  • Azusephre
    Itzumo skrev 2011-01-09 09:04:34 följande:
    Provat avinstalera programmet och börja om?
    Det är ju där vi har problemet. Jag har inget program att avinstallera!
  • upnorth

Litet tips pröva att logg in på csn med hjälp av "internet explorer", brukar fungera för mig och det är enda tillfället jag använder den jävla webbläsaren

om det är själva BankID som är problemet testa att logga in på eran bank bara för att utesluta att det är fel på eran del.

HATA CSN, ibland i alla fall

• Azusephre
    upnorth skrev 2011-01-09 10:23:50 följande:
    Litet tips pröva att logg in på csn med hjälp av "internet explorer", brukar fungera för mig och det är enda tillfället jag använder den jävla webbläsaren

om det är själva BankID som är problemet testa att logga in på eran bank bara för att utesluta att det är fel på eran del.

HATA CSN, ibland i alla fall
    Nej, det fungerar inte då jag inte har installerat det nya säkerhetsprogrammet för BankID, står bara: "Du behöver installera BankID säkerhetsprogram. Klicka på följande länk för att installera programmet:"
    en när jag försöker installera programmet så går det inte för att jag har tydligen en gammal version av det programmet på datorn och måste avinstallera det innan jag kan installera det nya. Problemet är då alltså att jag inte alls har någon tidigare version av BankID's säkerhetsprogram och kan därför inte avinstallera det.
    Fattar ingenting och blir f*n galen på detta!!
  • Super blondinen

( Prova nyss och min funkar på apoteket i alla fall så det är inte servern. )

• Azusephre
    Super blondinen skrev 2011-01-09 10:59:01 följande:
    om ni ex har en bil så gå in på www.transportstyrelsen.se och testa så det inte är deras server som är paj alt www.apoteket.se

Annars start kontrollpanel avinstallera program bank id säkerhetsprogram sen starta om hämta nytt på :
    install.bankid.com/installbankidcom/

Lycka till.
    Men det finns alltså INGET säkerhetsprogram att avinstallera! Har redan provat det och hittar ingenting. Sökte igenom hela datorn efter den men den hittade inte heller något säkerhetsprogram för BankID. Har även tagit bort all webbhistorik och två cookies jag hittade, men fungerar inte ändå!
  • Super blondinen

Gå direkt och prova instalera det då för troligen har du då fått ett sånt där roligt virus som äter program. det förstörde hela min dator.

• Azusephre
    Super blondinen skrev 2011-01-09 11:06:59 följande:
    Gå direkt och prova instalera det då för troligen har du då fått ett sånt där roligt virus som äter program. det förstörde hela min dator.
    Det går inte att installera, för det kommer bara upp en ruta där det står att det finns en tidigare version installerad och att jag ska starta om datorn.
    Nej, jag har inget virus som tuggar program, för det är BARA problem med BankID's säkerhetsprogram.
Svar på tråden Behöver hjälp NU! Vad är det för fel med säkerhetsprogrammet för BankID!?!?