• Miikaela01

Andra barnet i magen, när kände ni rörelser?

Jag är gravid i vecka 17 (16+1) och tror inte jag har kännt bebisen något.
    Det står på gravidkalendern att man kan känna den ganska tidigt när man
    är omföderska. Jag känner mig lite orolig. Magen är ju ganska stor med så
    gravid är jag ju :P

I vilken vecka kännde du bebisens sparkar/rörelser i med andra barnet?

När Liam var i magen så kännde jag fladder i vecka 15.

• Svar på tråden Andra barnet i magen, när kände ni rörelser?
  • våranstjärna

jag kände jätte tidigt denna gången redan vecka 16 men med första barnet kände jag långt efter det

• Randig Panda

ungefär vecka 14-15 .
    Ganska tidigt om man jämför nu med nr 3 då det var i 18+ .
    Moderkakan sitter på samma ställe som förra graviditeten, i framvägg lite åt höger

• Fiyali

Jag kände första barnet fladdra i vecka 13, röra sig i vecka 18, sparka i vecka 20.
    Andra barnet kände jag inte förrän vecka 24 :( Men sen var det liv i lådan:)

• Carisma95

Jag tycker definitivt du ska sluta oroa dig! Det är otroligt individuellt och beror helt på hur rörligt barnet är, men framför allt hur moderkakan är placerad!

Första barnet kände jag in V.16, andra barnet V.21 och trejde barnet V.17. (Med andra barnet satt moderkakan i framvägg, vilket dämpade rörelserna)

vastragotaland.blogspot.com - What you read is what you get!
  • Seldonia

Kände rörelser v 14-15 båda graviditeterna.
    Men hur tidigt man känner rörelser beror väl mycket på vart moderkakan ligger, hur livmodern växer och hur mycket "stoppning" man har själv.

• Miikaela01

Vad skönt att ni inte heller kännt tidigare då :) Då ska jag sluta oroa mig :)
    Ska bli skönt när man börjar känna iaf och roligt :)

• LillaFlingan

hm med 1a barnet kände jag i v14+6. :)

med 2a barnet så eh.. jag vet ärligt inte när jag kände första rörelsen!
    man trodde att jag var längre gången, o när jag var på rul så blev jag flyttad 3v..!
    så helt plötsligt var jag i v13+6 o tyckte mig då ha kännt rörelser i över 1mån.. vilket säkerligen är heelt omöjligt!:D

men jag kände iaf utifrån runt v19-20 med 2a barnet och v23 med 1a (mk i framvägg).

• marika86

Jag är i v. 20 ungefär och har inte kännt så mycket till rörelser. Man blir ju lite nojjig eftersom jag kände mycket tidigare med barn nummer 1. Ska på ultraljud imorgon och är verkligen supernervös.

• Carolinaa

Mitt första barn i v18 men nu är jag i v19 och känner inte så mkt. Så jag är lika orolig! Ska på UL på tisdag så jag hoppas att allt är bra!

Men jag tror inte att vi behöver oroa oss ts..

Svar på tråden Andra barnet i magen, när kände ni rörelser?