• Lyckokatt

Hur många timmar tog er flytt?

Hej, jag blir jätteglad för lite tips!
    Ska just boka flyttbil och försöker beräkna hur många timmar som går åt till flytten.

Vi flyttar från en normalstor trea med källare i ett hus med hiss. Det nya huset saknar hiss och
    lägenheten ligger en och en halv trappa upp. Sen är det ytterligare en trappa till vinden.
    Vi har nog normalt mycket möbler och grejer. Vi blir 4 tjejer och 2-4 killar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-09 11:35
    Hur många var ni - och hur många killar?

• Svar på tråden Hur många timmar tog er flytt?
  • Mamma och Mor

Jag skulle nog räkna med att det tar nästan en hel dag att flytta allt. Men det är ju också beroende på vad som räknas in i flytten. Är det bara flytt av allt bohag, eller är flyttstädningen inräknad?

~Miriam 061213 och Samuel 091127~
  • Azusephre

När vi flyttade till vårat nuvarande boende (en trea, två trappor upp utan hiss) så började vi kanske 7 på morgonen med att flytta ut grejer från den gamla lägenheten tills kanske 5 på eftermiddagen att flytta upp grejerna, men då fick vi vänta kanske någon timme för att få nyklarna också.

• Lyckokatt

Flyttstädningen ingår inte, bara själva flytten.
    På Statoil tror jag inte det blir billigare...
    Azusephre: Hur många var ni?

• Buspojkarna

det beror väl på hur långt du ska flytta. vi flyttade från täby till uppsala på kanske 6-8 timmar. De fick ställa möblerna på plats innan de åkte och lämnade lastbilen.

Om man flyttar en kort bit och bara fokucerar på att få in allt i nya lägenheten så kan man nog klara sig på 4 timmar.

Men lastbilen kan ju lika gärna vara bokad dåå så att ni verkligen inte kan lämna den för sent och då i efterhand utöka till ett dygn. Tror dock att de flesta låter än få pris för 4 timmar om man lämnar in lastbilen inom 4 timmar även fast man kanske bokat den ett dygn.

• TheMother

När vi flyttade från vårt förra boende: En trea med både övervåning samt källare så startade vi runt 10 och var klara runt 18, men då var det lunchbreak på uppåt två timmar också mitt i det. Dock flyttade vi till hus de, så det var bara upp på övervåningen emd vissa saker, inga trånga trappor. Vi var 6 pers som hjälptes åt då. 3 vändor det lastbilen blev det.

• fönster mot vägen

När vi flyttade från våran lägenhet rn 2:a på andra våningen så hade vi flyttat klart på knappt 3 timmar och då var allt ute o inne i det nya. Min mamma hade bakat pizza till oss alla för vi tänkte att vi behövde något till middag men vi var klara ett bra tag innan så de flesta gick hem sen. Hade en stor lastbil som körde så det gick på en körning

• Lyckokatt

Fönster mot väggen: 3 timmar låter fantastiskt! Hade ni vind/källare också?
    Leah: Det låter som ganska lång tid även om man räknar bort lunchbrejk. Hur många killar var med och var det långt mellan er gamla lägenhet och huset ni flyttade in i?

• fönster mot vägen

Kollade med min man har inte så jätte bra minne..flytten tog 2 1/2 timme o detta med lite pizza ätande .
    Vi hade källare och väldigt mycket mycket saker.

• TheMother
    Lyckokatt skrev 2011-01-09 11:46:43 följande:
    Fönster mot väggen: 3 timmar låter fantastiskt! Hade ni vind/källare också?
    Leah: Det låter som ganska lång tid även om man räknar bort lunchbrejk. Hur många killar var med och var det långt mellan er gamla lägenhet och huset ni flyttade in i?
    Det var 3 killar och 3 tjejer.
    Nej, vi hade inte långt alls. Tyckte själv det gick hyfsat fort ändå, dock blev det rätt mycket "stå och vänta" med saker i trappen osv, medans saker lastades på kärran då de var två som lastade och resterande sprang och hämtade saker.
  • Azusephre
    Lyckokatt skrev 2011-01-09 11:24:20 följande:
    Flyttstädningen ingår inte, bara själva flytten.
    På Statoil tror jag inte det blir billigare...
    Azusephre: Hur många var ni?
    Vi var 3 kvinnor och 4 män som flyttade.
Svar på tråden Hur många timmar tog er flytt?