• Anonym (undrande)

leta efter person i gambia??

Jag tänkte höra mej för om hur man söker redan på folk i gambia?

Nån som vet?

Mitt barns pappa var sist jag hade kontakt med honom i Gambia,men nu får jag inget svar på nret jag har dit,

och jag har inte hört av honom på ett par år.

Jag tänkte för mitt barns skull försöka få tag på honom igen,men vet inte hur jag ska gå till väga då hans släktingar som finns här vägrar hjälpa till.

Alla tips tas gärna imot.

• Svar på tråden leta efter person i gambia??
  • Anonym

Verkar tyvärr som han inte vill ha kontakten =/

Funderat på en reservplan och kanske införskaffa en "pappa" till ditt barn?

• Mrs Moneybags

Kontakta ambassaden och ge dem de uppgifter du har, de kan säkert hjälpa dig vidare med vilka myndigheter därnere som kan ha mer information.

Lycka till! 

• Anonym (undrande)
    Anonym skrev 2011-01-09 13:36:46 följande:

och hur tänker du nu??
    Mrs Moneybags skrev 2011-01-09 14:23:42 följande:
    Kontakta ambassaden och ge dem de uppgifter du har, de kan säkert hjälpa dig vidare med vilka myndigheter därnere som kan ha mer information.

Lycka till! 
    svenska ambassaden i gambia antar jag?
  • Anonym (GS)
    Anonym (undrande) skrev 2011-01-09 16:48:16 följande:
    och hur tänker du nu??
    Mrs Moneybags skrev 2011-01-09 14:23:42 följande:

Lycka till! 
    svenska ambassaden i gambia antar jag?
    Är det inte gambianska ambassaden i Sverige du ska vända dig till?
  • Mrs Moneybags
    Anonym (GS) skrev 2011-01-09 16:50:37 följande:
    Är det inte gambianska ambassaden i Sverige du ska vända dig till?
    Ja, precis, det var gambianska ambassaden i Sverige jag tänkte på. 
    Eller om de har ett konsulat - vet ej om de har en regelrätt ambassad här eller inte... 
  • Anonym (undrande)
    Mrs Moneybags skrev 2011-01-09 17:16:18 följande:
    Ja, precis, det var gambianska ambassaden i Sverige jag tänkte på. 
    Eller om de har ett konsulat - vet ej om de har en regelrätt ambassad här eller inte... 
    aha,ännu enklare,tack för tipset!
  • kendo
    Tyvärr är det ju så att 95% av alla gambier som är ihop med vita kvinnor är redan gifta och har familjer (det e ju tillåtet där att ha 4 fruar)--och vill dom ej bli hittade så e det svårt,,,,
    hoppas det gått bra för dig...
  • Anonym (GS)
    kendo skrev 2011-07-16 20:17:18 följande:
    Tyvärr är det ju så att 95% av alla gambier som är ihop med vita kvinnor är redan gifta och har familjer (det e ju tillåtet där att ha 4 fruar)--och vill dom ej bli hittade så e det svårt,,,,
    hoppas det gått bra för dig...
    Du låter säker på din sak - var kommer din statistik ifrån?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-01-09 13:36:46 följande:

Var kan man annonsera att man vill ha en ny pappa eller mamma till sitt barn?
  • kendo
    Anonym (GS) skrev 2011-07-16 20:18:27 följande:
    Du låter säker på din sak - var kommer din statistik ifrån?
    min "statestik" kommer ifrån...att jag e själv gift med en gambier och har bott där i 6 år ,o har 1 tysk svägerska, boende med sin gambiska man i berlin, och umgås med en massa gambiska folk där OCH har under mina år i gambia pratat med en massa vita kvinnor som har förhållande med gambiska män  som dom tror e ogifta,,,,m.m......
  • Anonym (me)

Det låter konstigt att familjen vägrar hjälpa dig. Säg vad ni vill om gambianska män men barnen brukar alltid vara älskade av släkten. Tyvärr så är det nog väldigt svårt att hitta någon som inte vill bli funnen, Gambia har ju inte direkt samma infrastruktur som här.... Konsulatet lär inte vara till stor hjälp, men du kan ju alltid ringa och kolla. Fan vad trist för din son, jag förstår väldigt väl hur det känns. Han får nog söka Sina rötter när Han blir äldre och hoppas att släkten har mognat tills des

• Anonym (me)

Det låter konstigt att familjen vägrar hjälpa dig. Säg vad ni vill om gambianska män men barnen brukar alltid vara älskade av släkten. Tyvärr så är det nog väldigt svårt att hitta någon som inte vill bli funnen, Gambia har ju inte direkt samma infrastruktur som här.... Konsulatet lär inte vara till stor hjälp, men du kan ju alltid ringa och kolla. Fan vad trist för din son, jag förstår väldigt väl hur det känns. Han får nog söka Sina rötter när Han blir äldre och hoppas att släkten har mognat tills des

• Queenie70

Med min kännedom om "Afrikanska" system och myndigheter så är det nog rätt kört. Men är det inte troligare att han finns nån stans i europa snarare än i Gambia egentligen?

Svar på tråden leta efter person i gambia??