• kela81

Jag är inte otacksam, men ett litet tackkort vore inte dumt...

jag har varit på en mängd dop genom åren, och jag älskar att gå på dop....
    Alltid efteråt så brukar man ju få ett tackkort, ofta med en bild på barnet i dopklänningen, och det är ett kul minne att spara tycker jag... Speciellt eftersom man ofta inte hinner få några fina närbilder på bebin själv.

Men de fyra senaste dopen jag har varit på så har det inte kommit något kort, är det ute att skicka kort nu heller????
    Viss, jag kommer gärna att gå på deras dop
    i fortsättningen oxå, men lite trist är det...
    Speciellt med tanke på att tre av dopen har hållits ganska långt bort fårn där vi bort, och både sambon och jag har tagit ledigt och åkt hela vägen dit, odnat med boende och så...
    Sen så har man ju ansträngt sig för att hitta fina presenter och göra ett fint dopkort...
    '
    Jag förstår ju att man kanske inte har tid att sitta och klippa och klistra ihop några konstverk med en liten på armen, men det finns ju tackkort att beställa färdiga från nästan alla kortföretag!

Tycker att det är lite trist bara!

*gnälliga jag*

• Svar på tråden Jag är inte otacksam, men ett litet tackkort vore inte dumt...
  • Zemiramis

jag håller med dig, och jag tycker inte att du är gnällig. jag antar att de skickat ut inbjudan med kort, varför ska det då vara så besvärligt att fixa tackkort?

när vår alex kom var det många som uppvaktade oss med blomsterbud, kort och presenter. då gjorde jag så att jag köpte fint papper på ordning och reda och sen skrev jag en egen text på datorn och skrev ut. köpte blå kuvert och så var det klart. det tog inte mer en max en timma att fixa alltihop (är man lat kan man ju köpa färdigtryvkta kort, då går det ju änu fortare).

tackkorten blev riktigt fina och jag vet att många uppskattade att vi skickade ut dem. det hör ju till vanligt hyfs att tacka!

• kela81

Skönt att veta att det inte bara är jag som tycker att man ska skicka ett tackkort
    Som sagt var, det behöver ju inte ens vara något avanserat....bara ett litet tack

• annhan

Jag håller med om att det hör till god etikett att skicka tackkort efter dopet.
    Jag hade själv blivit besviken om jag inte fått något, så jag tycker absolut inte att du är otacksam!

• andypandy

jag känner precis likadant ! har uppvaktat på 2 dop för över en månad sen , dessutom uppvaktat på en 30 års dag men har inte sett skymten av några tackkort ! tycker det är väldigt ohyfsat att inte skicka sånt ! Vi skickade efter min pojkväns 30 årsdag tackkort där vi tackade personligt för presenten. Tycker det handlar om vanligt folkvett att skicka ett tack.

• Jefa

Vi har inte skickat några tackkort. Kanske borde göra det?

• Den där Linn

Håller med TS..
    Dessutom skulle JAG känna mej dum om jag INTE skickade ut tackkort, men det är kanske bara för att jag förväntar mej att få ett varje gång...

• Jefa

Har aldrig hört några som skickar tackkort efter dopet...

• Tindrande

Tack kort brukar man få efter alla större arrangemang, som bröllop, dop, större födelsedags fester tex 50 års kalas, samma sak med begravning så skickar man ju oftast ett kort.

• MalinI

Jag har aldrig fått tackkort efter ett dop jag har varit på. Därför har inte jag skickat heller.

Skickade dock efter vårat bröllop. För det har jag fått själv.
    Kanske det är så för dem?

• kela81

Malinl...två av dem skulle ju kunna ha det så, men de två andra är mina kusiner...så de kan inte ha undgått tackkorts grejen...eftersom det skickas tackkort i mängder runt om i släkten annars (Jag vet ju att de fått tackkort av övriga släktingar efter deras dop) Dessutom så skickade den ena mamman själv ett tackkort där hon tackade för uppvaktningen när dottern födde

• tintin2

vi skickade inga tackkort.. vi bjld ca 40 st. så vi ha inte haft råd att köpa tackkort..
    men ingen har då sagt något så dom verkar nöjda iaf :)

• maria8109

Vi skickade inte tackkort, tänkte göra det men insåg ganska snabbt att det skulle bli väldigt dyrt! Vi hade bara bjudit släkten och träffar ju dom regelbundet så vi tackade dom "face-to-face" efteråt!

• Thelonius

Det är ju fint att skicka ett kort men om det är för dyrt så kan man ju i alla fall ringa och tacka, det kostar ju inte så många kronor (om man inte ringer från mobil).

Svar på tråden Jag är inte otacksam, men ett litet tackkort vore inte dumt...