Igångsättning omföderska?
Vi har två dagar kvar till BF med vårt andra barn och var inne på förlossningen idag. Fick då veta att bebisen ligger i tvärläge, och fick en ny tid på tisdag (BF-dagen) för en ny kontroll och eventuell igångsättning.
Dottern föddes helt normalt och förlossningen satte igång spontant. Den här gången har jag varit förlossningsrädd och gått på Aurorasamtal. Bland mina största rädslor har hela tiden varit att bli igångsatt, vet inte riktigt varför och jag har heller inte berättat detta för någon då jag inte har velat gå och oroa mig för scenarion som kanske inte ens händer. Men nu blir det kanske så ändå...
Det kan hända att jag är rädd för att jag har många vänner som blivit igångsatta, och jag vet kanske bara en eller två där det har lyckats och gått bra. Resten har haft utdragna processer som ändå har fått avslutas med kejsarsnitt.
Min fråga är därför om det finns någon har något att säga om detta. Någon omföderska som födde helt normalt första gången, och sedan blev igångsatt? Hur gick det för dig? Någon mer som haft bebis i tvärläge/säte? Hur slutade det? Vände den sig rätt?