• carri83

Fortfarande ont och svullen efter kejsarsnitt

Hej.
    Är det fler än jag som fortfarande har ont i magen och har svullen mage efter sitt snitt?
    Jag snittades för 4mån sen och tycker att allt har gått bra.
    Men nu börjar jag undra om det är vanligt att det fortfarande är ömt och svullet?
    Jag kan fortfarande inte städa för då har jag ont flera dagar efter, inte heller bära tyngre matkassar m.m... 

• Svar på tråden Fortfarande ont och svullen efter kejsarsnitt
  • icka76

Jag är oxå öm i magen. Känns som ett blåmärke mellan naveln och snittet. Var 4 månader sen jag snittade oxå. Ska faktiskt till läkaren i morgon för att kolla vad det kan vara. Enl en BM kan det vara blod eller vätska som ligger kvar mellan hinnorna, vet inte vad man kan göra åt det i såfall.

• CarolineK

För mig har det bara gått 2v. men jag har också fortfarande ont. Är som en öm knöl på ena sidan av snittet. På BB-mott trodde de att det var en blödning som kroppen skulle ta hand om själv, men det undrar jag...,
    Det var mitt tredje snitt så jag hade mkt sammanväxningar. Bla hade livmodern vuxit ihop med bukväggen. Läskigt...
     Icka76, hur gick det hos läkaren? Går det att göra något åt?
    Carri83, berätta gärna om du besöker läkare. Man funderar ju hur ont man ska ha, och hur ont man ska behöva stå ut med.

• Bebisjuli06

Kikade in i denna tråden för att jag själv blivit snittas för tio veckor sedan. Jag har haft enorm tur alla tre gångerna och knappt haft ont alls. Däremot hade jag också en knöl på ena sidan av snittet (en rejäl sådan) denna gången. När jag upptäckte det blev jag rädd men den försvann efter ett par veckor då du ska se att den gör det på dig med Carro77. Att det gör ont 4 mån efter ett snitt är nog inte heller så konstigt. Det tar längre tid för läkningsprocessen hos en del. Men det skadar ju inte att kolla upp ändå! Hoppas det gick bra hos läkaren!

• icka76

Jag hade oxå en stor knöl på vänstersidan några vecko efter snittet samt längs hela snittet men det gick bort.

Var hos läkaren idag. Han skrev en akutremiss till ultraljud samt en akutremiss till gyn. Enl. honom var det inte normalt och han trodde det var blod/vätska som kapslat in sig och som måste sugas ut på nått sätt. Så Carri, kolla upp det med läkare du oxå. Hörde av en som haft samma att om man inte gör nått åt det kan det utvecklas en infektion vilket inte låter kul.

• CarolineK

Icka76: Så bra att du ska få komma och kolla upp det. Berätta gärna hur det går. Jag är i valet och kvalet om jag ska ringa kvinnokliniken. Är också öm från naveln och nedåt.

• icka76

Carro: Klart att du är öm om det bara är 2 veckor sedan snittet. Tänk på att de skurit igenom 7 hinnor som nu är sydda och håller på att läkas. Om du har jätteont så ring, men annars är det helt normalt att det gör ont flera veckor efter en bukoperation. Jag snittades ju för 18 veckor sedan.

• carri83

Jag har fått tid hos läkare om 2v...ska försöka skynda på det lite. Känns som det gör mer och mer ont och magen svullnar emellanåt. Fasiken blir ju riktigt nojjig....

• icka76

Jag ska göra en datortomografi över buken den 4/2, är oxå lite nojig över vad det kan vara. Vi får uppdatera när vi har varit på våra undersökningar. Lycka till

• carri83
    icka76 skrev 2011-01-23 23:11:38 följande:
    Jag ska göra en datortomografi över buken den 4/2, är oxå lite nojig över vad det kan vara. Vi får uppdatera när vi har varit på våra undersökningar. Lycka till
    Jag ska "bara" till vårdcentralen...man måste ju gå den långa vägen nu när man inte är gravid...pust!
    Lycka till! 
  • icka76

Var oxå "bara" på vårdcentralen, men läkaren där klämde bara på magen i typ 2 sekunder innan han konstaterade att detta var inte normalt och skrev remiss till röntgen. Så förhoppningsvis får du oxå en läkare som tar dig på allvar och skickar dig vidare.

Svar på tråden Fortfarande ont och svullen efter kejsarsnitt