• elisch

Vad för kläder på dagis för 1,5-2 åring?

Ja hur brukar du klä din 1,5-2 åring på dagis? Alltså inte ytterkläder, utan vad har de på sig inomhus? Kör ni mjukisbyxor, jeans eller långkalsonger? T-shirt och sweatshirt eller långärmad tröja?

Min son börjar växa ur sin nuvarande storlek, så jag måste köpa framförallt byxor och var lite nyfiken på hur ni gör och tänker kring det

• Svar på tråden Vad för kläder på dagis för 1,5-2 åring?
  • Barbabok

Vi har mest mjukiskläder alt. leggings, och t-shirt. Ngn långärmad ibland.

• enmamma

Jeans med resårmidja, enkla att ta på och så kan jag sy på fina lappar på knäna när byxorna gått sönder.

• Dr Mupp

mjukisbyxor och långärmade T-shirts är det som användes mest i den åldern.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Aprikos

Jag har jeans och långärmad t-shirt på min ett-och-ett-halvt-åring. Om det är kallt har han en hoodtröja över.

• mortill31980

mjukisbyxor,leggings och mjukare jeans gärna med resårmuddar...  vanliga jeans kan skava på de mindre och de blir mindre rörliga. min nr 2 ska skolas in nu och jag har hennes systers kläder + en massa inköpta legging och velourbyxor och tröjor, då jag har gått ifrån användandet av bodys eftersom dottern dregalr så mkt och det blir enklare att byta tröja än att klä på och av allting....   till första dottern hade jag massor av bodys, men har rensat ut mer än hälften nu och ersatt med tröjor.

• Helene OSV

Alla mina barn har oftast långärmade tröjor och muddplyshbyxor! Från bäbisen till sjuåringen.

• Izela

mjukisar eller långkallingar och långärmat, ibland t-shirt. aldrig jeans.

• allakantralla

Strumpbyxor, halksockar och mjukbyxor samt långärmad tröja. Så får personalen klä på/av vad som behövs. 

• Pymsan

Min son är 17 månader och har mest mjukisbrallor på dagis. Ibland body men det är mer praktiskt med långärmad tröja/t-shirt och munkjacka. Halksockor då det är halt på golvet där.

Sen har han ett par exemplar extra av byxor, tröja och strumpor ifall han blir blöt eller om det sker en liten olycka. Även extra av mössa och vantar.

• leias

Leggings och tröja/tunika eller mjukisbyxor
    Personalen föredrar leggings och mjukisbyxa då det är lättare än jeans under vinterkläder och skor 

• Billabong

Blandar byxor av alla de slag men oftare mjukisbyxor än jeans. Sällan tjockare/fodrade byxor - såvida det inte är kallt på fsk.
    Långärmade tröjor mestadels - om det inte är sommarvärme, då är det kortärmat. Tjockare tröjor (sweatshirts/collegetröjor) endast om det är kallt på fsk, dvs samma som med de fodrade byxorna.

• timoteja00

Framför allt pop:s långkalsonger! Helt underbara och mjuka och inget som fastnar och knölar under overall/skalbyxor. Långarmad tröja nu och kortarmad på sommaren. Vid övergångarna mkt t-shirt plus hoods med dragkedja så personalen kan ta av sen om det är varmt inne. Han är 2,5 år nu så klarar sig ganska bra med vanliga strumpor, kör nog hälften vanliga/halk.

** Theodor 23 juli 2008 ** theodorkofler.blogspot.com/
  • LillaFlingan

mjukisbyxor har han mest utav, och 2 par jeans och 2 par vanliga fodrade byxor.
    kör mest med mjukisbyxor till dagis, långärmad tunn bomullströja och så någon tjockare tröja ovanpå. :)

• justine
    Dr Mupp skrev 2011-01-09 20:15:09 följande:
    mjukisbyxor och långärmade T-shirts är det som användes mest i den åldern.
    samma här. har med en lite tjockare tröja också när de ska gå ut
  • mithrandil

Han har oftast jeans och långärmad t-shirt på sig.
    Ibland om jag inte har tvättat som jag borde kan han ha mjukisbyxor, t-shirt och en munkjacka.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • mithrandil

okej.. kanske ska rätta mig, har inte "vanliga" jeans utan den mjukare sorten.

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
Svar på tråden Vad för kläder på dagis för 1,5-2 åring?