• Anonym (Inte igen =()

Återkommande magsjuka, är det vanligt?

Det var mindre än en månad sen som jag var magsjuk och nu är det nog fasiken dags igen. Vaknade imorse och mådde kasst och har sen sambon åkte till jobbet för en timma sen hunnit spy tre gånger och varit på toa kanske fem. Snart kommer det folk hit och ska lägga golv och jag har två små att ta hand om, hur fasiken ska detta gå? Är det vanligt med en återkommande magsjuka/influensa?

• Svar på tråden Återkommande magsjuka, är det vanligt?
  • miamicke

de finnns ju olika bakterier.......

• J W

Man blir inte immun mot magsjuka, så den kan tex gå runt i en familj ett tag... Man kan alltså bli smittad igen.

• Anonym

Släpp för guds skull inte in nå hantverkare när du har magsjuka!!

• Anonym (Inte igen =()
    miamicke skrev 2011-01-10 07:18:58 följande:

de finnns ju olika bakterier.......

Jo det vet jag också, men såhär tätt? Jag är ju knappt ute något ens.
    J W skrev 2011-01-10 07:25:04 följande:
    Man blir inte immun mot magsjuka, så den kan tex gå runt i en familj ett tag... Man kan alltså bli smittad igen.
    Nej det vet jag å. Men familjen har klarat sig från magsjukan jag hade sist, antagligen blev jag matförgiftad jag dagen innan ätit julbord och blev dålig redan på kvällen.
    Anonym skrev 2011-01-10 07:26:12 följande:
    Släpp för guds skull inte in nå hantverkare när du har magsjuka!!
    Nu vet jag ju inte om det är magsjuka heller, kan ju lika bra varit något skit jag ätit som inte varit bra.
  • Nyfiken gul

låter som magsjuka japp.....

och för 17 gubbar, släpp inte in några hantverkare!

Magsjuka beror på olika bakterier och virus så man kan bli smittad om igen eftersom det kan vara nya bakterier i omlopp.

Och man får inte heller glömma att man också kan bli matförgiftad.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul

Det går föressten en magsjuka som bara vuxna får just nu (vad jag vet ialla fall) ... Jag hade det sist, barnen hemma klarade sig men jag och maken blev tvärsjuka båda två.

Och matförgiftning? - tja det vet du ju inte om du har eller ej... så jag skulle inte chansa utan ringa hantverkarna och be dom komma en annan dag.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Inte igen =()
    Nyfiken gul skrev 2011-01-10 07:30:28 följande:

låter som magsjuka japp.....

och för 17 gubbar, släpp inte in några hantverkare!

Magsjuka beror på olika bakterier och virus så man kan bli smittad om igen eftersom det kan vara nya bakterier i omlopp.

Och man får inte heller glömma att man också kan bli matförgiftad.

Men ÅÅÅH inte igen =( Får nog nästan ringa mor min och be henne ta kiddsen idag så jag får vila. Men vad ska jag säga när dom plonckar på dörrn då? Be dom vända bara? Har provat ringa men ingen svarar.
  • skorpionen80
    Anonym (Inte igen =() skrev 2011-01-10 07:32:28 följande:
    Men ÅÅÅH inte igen =( Får nog nästan ringa mor min och be henne ta kiddsen idag så jag får vila. Men vad ska jag säga när dom plonckar på dörrn då? Be dom vända bara? Har provat ringa men ingen svarar.
    Det räcker nog med att säga att du har magsjuka =)
  • Anonym (Inte igen =()
    skorpionen80 skrev 2011-01-10 07:40:37 följande:
    Det räcker nog med att säga att du har magsjuka =)
    Killen ploncka nyss på dörrn och jag sa att jag inte känner mig hundra, att jag säkerligen åkt på en släng av magsjuka. Han bara titta på mig och typ sa "och, det gör inge" och gick in. Ja ja, han får väl skylla sig själv då.
Svar på tråden Återkommande magsjuka, är det vanligt?