Hur ska jag sparka igång min lust?
(Jag vet att det redan finns många trådar av den här typen men hoppas på några svar i alla fall. :))
Kära Bullen,
jag är en tjej på 29 år som varit tillsammans med en jättefin kille i 16 månader. Mitt problem är att jag i princip bara är tänd i början av ett förhållande när allting är nytt och spännande, men sedan dalar intresset snabbt. Sexet är fortfarande bra och tillfredsställande för båda när vi väl har det, men det blir alltmer sällan och jag har JÄTTESVÅRT att komma i stämning.
Jag kan "sättas igång" manuellt, så att säga, och därefter börja njuta av hela grejen, men jag vill inte arbetas igång fysiskt (något som ibland kan ta ganska lång tid), jag vill bli upphetsad i tanken redan innan sexet börjar! Jag vill verkligen inte vara så här tråkig! Jag vill fortsätta vara den kåta tjej jag var i början, som inte behövde bli uppkåtad utan bara var det automatiskt.
Jag tycker att sex är viktigt för att hålla ihop ett förhållande och för att man inte ska halka in i fällan att bli mest som syskon eller kompisar. Så jag vill verkligen komma igång och hamna på rätt spår igen, men fattar inte hur!
Saker som talar emot att det skulle bli så här:
-Min kille är het och jag älskar och är kär i honom.
-Jag använder inga hormonella preventivmedel som skulle ha kunnat minska min lust.
-Jag har inga barn, så det är inte något slags post-graviditetssyndrom.
-Jag har aldrig sex som jag inte är bekväm med, har aldrig utsatts för övergrepp och har en pojkvän som är underbar, jättesnäll, lyhörd och förstående. Jag är inte direkt stressad över något och vi har inga jämställdhetsproblem i vårt förhållande, i fråga om t ex städning och liknande.
-Jag har visserligen lite vaginism men vi har tillfredsställande icke-penetrerande sex och jag har inte problem att få orgasm.
Saker som talar för att det skulle bli så här:
-Jag blir väldigt lätt uttråkad när det gäller precis allting i livet (kan bli nästan galen på att tvingas gå samma sträcka varje dag till jobbet osv) och även om vi så hade världens mest varierande och spännande sex så skulle ju även det bli vardagsmat till slut. Jag vet vad som gör mig upphetsad och vad jag kan fantisera om för att bli tänd, men även fantasierna blir ju gamla om jag hälsar på hos dem för ofta. :( T ex gillar jag att se min pojkvän smeka sig själv, och om jag blir överraskad av det kan jag bli supertänd, men om han använde det trixet för ofta så VET jag att jag skulle börja tänka "Jaha, nu runkar han igen" och det är ju inte upphetsande för fem öre.
Aaaarghh! Varför är jag så hopplös? HJÄLP.