• Bedhead

Akrylnaglar?

Jag har för första gången någonsin skaffat lösnaglar på salong, och är inte nöjd. Jag tycke hon filade ner dem så kraftigt vid nagelbanden att det blev en knöl ett par mm ut på nageln, som om de var utväxta fast de var helt nya.
    Jag kan inte gå tillbaka till samma salong och klaga, jag är inte kvar på samma ort som de gjordes. Kan jag själv fila ner dem eller försöka minska på knölen med aceton? Eller måste jag gå på salong och få dem omgjorda?

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Svar på tråden Akrylnaglar?
  • versan

Jag skulle ringa dit & berätta vad som hänt.
    Eftersom du ej har möjlighet att åka dit borde dom reducera priset.
    Ta en bild & maila henne.

Nu till din fråga Ja du kan fila ned kanten men det är svårt om du ej gjort det förut för du får ju inte fila på din egen nagel,
    Du kan köpa eget acryl kit på tex Åhlens eller kicks & fylla på det som inte finns.
    Se akrylnaglar i mitt galleri jag gör mina egna & på andra ibland.
    Nya "naglar" ska ju definitivt inte se ut som om dom är utväxta.

• versan

lägg upp en bild på dina naglar så kan jag lättare ge råd hur du ska gå vidare.

Så här ser 1veckas gamla naglar som jag gjort.

• Bedhead

Fina!

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • JBC

Hur långt ut ligger denna "knöl" egentligen då? Man lägger ju aldrig material allra längst ut vid "nagelband" och vallar eftersom det är hög sannorlikhet för släpp då. Däremot är det ju inte speciellt snyggt om dom är för tjocka, då blir det ju en väldigt stor skillnad på vad dom är material och vad som är naturlig nagel och det syns ju väldgt väl när dom sedan växer ut.

Får ofta frågan, både när jag jobbar med konstmaterial och vanliga lacker, varför man inte lackar/har material på HELA nageln, utan bara en viss del av den för så gör ju alla hemma....

• 071001

Du kan fila på nageln själv och sen lägga ett ofärgat lack på.

• Karlen

är det helt ofarligt att göra akryl på salong medans an  är gravid?

• 071001

Karten, har aldrig hört nånting om att det skulle vara nån fara med det, liksom det inte är nån fara att måla naglarna eller färga håret.

Svar på tråden Akrylnaglar?