• Zivan

Spådam Esmaralda

Jag såg i ett gammalt inlägg att  det debatterades om  spådom och någon undrade över Esmaralda och om någon spått sig hos henne. Det har jag.  Jag var både nöjd  och lite missnöjd. Nöjd för att hon besvarade alla mina frågor och väldigt mycket har stämt. Mindre nöjd då jag inte fick några exakta tidsangivelser. Men jag antar att man inte kan få allt  :)

Kram och ha en bra dag
  • Svar på tråden Spådam Esmaralda
  • cassiocat

Har också spått mej hos Esmaralda, ett par gånger under ett par års tid. Och jag måste säga att hon haft rött i det mesta hon sett. Hon har haft svårt med tidsangivelser och det har hon också sagt. Hon har även en blogg på passagen där hon skriver dagliga krönikor och även spår gratis. Man får ställa en fråga helt gratis och hon svarar på nästan alla frågor. blogg.passagen.se/ezmaralda/ Nej - detta är ingen reklam- rent upplysningssyfte. Det är inte reklam för egen hemsida/blogg. Jag känner inte Esmaralda personligen. Jah har spått mig hos henne ett antal gånger. Jag tjänar inget på detta. Hennes spådomstjänst är gratis. Säger det bara ifall nån surpuppa ev anmäler inlägget som reklam. Verkar vara många avundsjuka personer på FL som anmäler inägg i parti och minut.

• R Franklin
    Zivan skrev 2011-01-10 13:51:27 följande:
    Jag var både nöjd  och lite missnöjd. Nöjd för att hon besvarade alla mina frågor och väldigt mycket har stämt. Mindre nöjd då jag inte fick några exakta tidsangivelser. 
    Inte direkt svårt att "spå" vad de flesta kommer att råka ut för om man inte behöver sätta några tidsramar. 
  • Popov

Människan påverkar sin egen framtid

• cassiocat

Bara väntade på att R Franklin skulle dyka upp, för det gör han ju alltid om man agnar med rätt bete... ;)

• R Franklin
    cassiocat skrev 2011-02-04 07:28:25 följande:
    Bara väntade på att R Franklin skulle dyka upp, för det gör han ju alltid om man agnar med rätt bete... ;)
    Kan inte hjälpa att det börja klia i fingarna när jag ser irrationella eller felaktiga påståenden.
  • Popov
    R Franklin skrev 2011-02-04 13:08:31 följande:
    Kan inte hjälpa att det börja klia i fingarna när jag ser irrationella eller felaktiga påståenden.
    Så fort man inte gör som alla andra brukar göra så är man "irrationell" ?
    Att berätta om sina egna upplevelser är inte påståenden, utan utlämnade av erfarenheter.
  • R Franklin
    Popov skrev 2011-02-04 20:19:11 följande:
    Så fort man inte gör som alla andra brukar göra så är man "irrationell" ? 
    Nej, men att tro sig kunna göra sådant som helt saknar empiriskt stöd är irrationell.
Svar på tråden Spådam Esmaralda