• Anonym (slemfisaren)

Jag fes slem?!

Satt nyss och släppte en till synes oskyldig fis, men jag känner att det följde med lite på köpet. Jag kollar, och det ser ut som flytningar (vilket det inte kan vara, då jag har mens och en tampong inne).
    Jag fes alltså slem, slemmigt slem. Jag luktade på det, men kom inte fram till att det luktade någonting öht.

Kanske ska tilläggas att jag 'blev' vegan för ungefär en månad sedan.

Vad kan slemfisandet bero på, tro?

• Svar på tråden Jag fes slem?!
  • Anonym (haha)

haha du har haft analsex!!.-D

• Anonym

Hade också så en gång, i samband med att jag hade lite diarré. Vet inte vad det berodde på och det har bara hänt mig en gång.

• Anonym (slemfisaren)
    Anonym (haha) skrev 2011-01-10 16:44:54 följande:
    haha du har haft analsex!!.-D
    Nej, inte utan min vetskap iallafall :S

Jag är dagligen lös i magen och har varit så de senaste 8 åren. Sedan kostbytet till enbart vegetabilier, har det blivit aningen bättre.
    Men det där slemfisandet var en förstagångsupplevelse idag. Fler får det inte bli...
  • Daeminimon

Det är en vanlig effekt av IBS (Irritable Bowel Syndrome).

• Anonym (slemfisaren)

IBS är vad sjukvården tyckte mina magproblem var. Är väldigt skeptisk till diagnosen, då den slängs från höger och vänster såfort det är en magåkomma inga tester ger utslag på =/

• Daeminimon
    Anonym (slemfisaren) skrev 2011-01-10 17:30:48 följande:
    IBS är vad sjukvården tyckte mina magproblem var. Är väldigt skeptisk till diagnosen, då den slängs från höger och vänster såfort det är en magåkomma inga tester ger utslag på =/
    Det är precis då det brukar vara IBS, finns inget test för det, utan det är uteslutningsmetoden som gäller.
  • Anonym

lol..vilken diskussion..  det e väl inget att fundera över..ngn gång kommer det väl ut ngt utan att det e onormalt...

• Jesper f

Du har med största sannolikhet en inflamation i tjocktarmen, get kan ge slem som är som genomskinligt "snor" utan någon egentlig doft. Det är i sig inte farligt, men tyder på en dyssfunktion i tarmen, vilket man ska vara vaksam på. Nu kan det hänga ihop med att du nyligen har bytt kost, så avvakta ett par veckor och se vad som händer. Men skule du få värk, alt tillägg av blod, måste du söka omgående. Har "snoret" inte gett sig om ett par veckor, måste du söka igen. Måste man förmodligen behandla med en kortison omgång.

• Anonym

man kan även få slem i avföringen om man e på g få hemorojder..

Svar på tråden Jag fes slem?!