• MissSept

Ni från Gävle , se hit!!

Hejsan! Planerar ev en flytt till Gävle till hösten pga studier och funderar nu över lämpliga områden att bo på. Ni som bor i Gävle vet detta bäst :) 

Vi söker lägenhet eller bostadsrätt. Vi vill ej bo i stan. Vill bo nära skog och ev vatten. Ska vara bra barn och hundvänligt område.

Någon vänlig som kan tipsa om fina, trygga och bra områden i Gävle?? 

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Ni från Gävle , se hit!!
  • Vangelia

Tja, beror ju på om du vill bo centralt eller lite utanför men med bra kommunikationer :o)

• MissSept
    Vangelia skrev 2011-01-18 10:27:45 följande:
    Tja, beror ju på om du vill bo centralt eller lite utanför men med bra kommunikationer :o)
    lite utanför, max 1.5 mil utanför Gävle 
  • Stephany

Då är det antingen skutskär eller norrsundet jag skulle rekomendera..

Skutskär har rätt mycket, tre affärer, systembolag, kyrkis osv...
    Norrsundet där emot har en affär och är en lite mindre byggd..

(¯`°? ♥ www.stephanieronning.blogg.se ♥ ?°¯)
  • Bergatrollet

Valbo/Mackmyra kan kanske funka?

• MissSept
    Bergatrollet skrev 2011-01-24 13:26:28 följande:
    Valbo/Mackmyra kan kanske funka?
    Finns det bra och dåliga områden där också? Vilka är bra isåfall :) 
  • Bergatrollet

Jag vet inte tyvärr, då jag inte bor där själv. Mackmyra är så litet så där finns nog inga dåliga områden direkt, Valbo är lite större så det finns säkert bättre eller sämre ställen att bo på. Hmm, det blev ett ganska intetsägande svar här.

• Smilla10

Jag skulle tipsa om Hille ( 5-10 km norr om stan) eller Hagaström (5 km väster om stan). Båda är områden med mycket villor och lite hyresrätter/bostadsrätter. De ligger i ytterkanten från centrum och har nära till skog och Gävles åar. Båda områdena finns det mycket barn i.

• MissSept

Någon som har någon uppfattning om Andersberg eller Bomhus?? 

• Vangelia

<jo, jag bor i S. Bomhus. och ja, det är väl som med allt annat, finns både bra och mindre bra saker i mitt tycke, men det beror ju på vad man gillar, det är mycket barn här, mycket radhus och hus. Bra kommunikationer till stan, 15 minuter med buss som går var 10.e minut för det mesta.

• Vangelia

Och hundar finns det gott om, bra med rast ställen :o)

• Ziindlaa

Jag skulle rekomendera Valbo eller Forsbacka. I valbo finns natur samtidigt som det är nära till ett stort köpcentrum. I Forsbacka bor du i fin natur nära vatten. Skulle Absolut inte välja andersberg eller bomhus.

• MissSept
    Ziindlaa skrev 2011-06-13 20:14:47 följande:
    Jag skulle rekomendera Valbo eller Forsbacka. I valbo finns natur samtidigt som det är nära till ett stort köpcentrum. I Forsbacka bor du i fin natur nära vatten. Skulle Absolut inte välja andersberg eller bomhus.
    Tack för tipsen!  :)
Svar på tråden Ni från Gävle , se hit!!