• Anonym

Jag mår skit dåligt över mitt barns andedräkt, detta påverkar vår relation

Jag vet att detta itne låter normalt kanske, men jag mår jätte dåligt över detta. Mitt barn på fem år har en fruktansvärd andedräkt. Jag borstar hans tänder morgon coh kväll, samt rensar tungan som tandläkaren rekommenderat. Han luktar illa på en halv meters avstånd. Jag har kollat i hans hals och mandlarna ser väldigt stora ut och jag har nu fått en tid till vårdcentralen om några veckor. Det kommer från halsen. Detta påverkar mig så mycket att jag inte längre klarar av att ha honom i knäet utan att hålla andan. På morgonen när jag borstar hans tänder så nästan klöks jag. Jag spelade spel med honom här i kväll. Han luktade så fruktansvärt att jag bara ville vi skulle avsluta. Han vet naturligtvis inte om det själv och jag håller god min, men detta är inte hållbart längre. Jag har ADHD coh har väldiga problem med lukter som jag inrte tycker om. Många har också reagerat på hans lukt från munnen.

Är det någon som har erfarenhet av detta? Vad gör man om mandlarna är så stora och det luktar fruktansvärt?

Hoppas det löser sig för hur hemsk jag än låter så är det inte trevligt att sitta och mysa med sitt barn när det luktar så hela t iden.

• Svar på tråden Jag mår skit dåligt över mitt barns andedräkt, detta påverkar vår relation
  • TriBelle

Det låter jätte jobbigt!
    Men varför ska du till vårdcentralen först om några veckor<?
    Varför tar du inte honom till läkare direkt?
    För det kan ju vara en infektion eller liknnde om det luktar såpdär illa!
    Dessutom så kanske din lille får höra om just detta på förskolan till exempel, och då bli ledsen,
    Jag hade tagit min pojk till läkare direkt..
    Lycka till

• Anonym (*)

Det kan säkert bero på mandlarna som du säger. Annars brukar jag tycka att barnen (och vuxna ;) ) får dålig andedräkt när de druckit för lite vatten, dricker barnet ordentligt?

• Anonym

Det där med att dricka, ja, jag tror han får i sig tillräckligt, men det är absolut värt att se över. Jag har försökt få tid, men de säger att eftersom han itne har feber elelr ont så får jag väntaRynkar på näsan Det är så jobbigt. Jag vill inte känna så. Han var så gullig och mysig när vi spelade spelet och så kommer lukten när han pratar. jag är dessutom gravid så jag kanske känner det extra mycket. Just nu klarar jag inte den doften. Jag kan liksom inte sitta och prata nära honom när han luktar så.

• Fridayyy

Är det så illa tycker jag också du ska åka direkt!!

• älg

det är säkert infektion i halsen. Vänd dej till öron näsa hals mottg. Dom behövs kanske tas bort.
    När mina barn har haft infektion har dom också haft dålig andedräkt.

• MickeN1973

förmodligen är det klumpar i mandlarna,  du kan försöka få ut dessa med en tops...
    typ pressa ut dem

Men det beror på hur känslig din son är.
    Det kan trigga kräkreflexen när man petar där  

• Anonym

Det luktar precis på honom, som det gjorde hos min syster som opererade bort halsmandrarna för proppar!
    Det kan vara det. Vad gör man åt det, om barnen har proppar ideligen. Tar de bort mandlarna på barn också? Jag tänker ju lite på att andra barn snart kommer märkar det, jag tänker på min son, det är inte så kul om han ska lukta så!

• EmilieC

Jag har haft för stora halsmandlar hela mitt liv, tills jag opererade bort dom när jag var 15. Det har varit ett helvete för mig varje gång jag blev sjuk. Mina halsmandlar svullnade upp så mycket så jag inte kunde äta, bara dricka.

Jag fick när jag var 15 år körtelfeber, och var tvungen att läggas in på sjukhus med dropp eftersom jag var så dålig och kunde inte äta.
    Hur som helst så opererades mina halsmandlar bort då, för att det var ju dom som gjorde att jag inte kunde äta och körtelfebern skulle troligtvis gå över fortare om dom togs bort.
    När dom var borta så hittade läkaren också att jag hade en halsböld som satt på halsmandeln och mina halsmandlar var dom värsta han någonsin sätt under sina 30 år som läkare...

Det jag ville komma till var att min mamma sa att min andedräkt stank något hemskt innan operationen, så jag tänkte om det kan vara någon slags halsböld han har?

• Anonym

Det kan absolut vara så! Halsböld. Idag har jag fixat en tidigare tid, nästa vecka!!!!

Så skönt, måste få hjälp.

Svar på tråden Jag mår skit dåligt över mitt barns andedräkt, detta påverkar vår relation