Jag mår skit dåligt över mitt barns andedräkt, detta påverkar vår relation
Jag vet att detta itne låter normalt kanske, men jag mår jätte dåligt över detta. Mitt barn på fem år har en fruktansvärd andedräkt. Jag borstar hans tänder morgon coh kväll, samt rensar tungan som tandläkaren rekommenderat. Han luktar illa på en halv meters avstånd. Jag har kollat i hans hals och mandlarna ser väldigt stora ut och jag har nu fått en tid till vårdcentralen om några veckor. Det kommer från halsen. Detta påverkar mig så mycket att jag inte längre klarar av att ha honom i knäet utan att hålla andan. På morgonen när jag borstar hans tänder så nästan klöks jag. Jag spelade spel med honom här i kväll. Han luktade så fruktansvärt att jag bara ville vi skulle avsluta. Han vet naturligtvis inte om det själv och jag håller god min, men detta är inte hållbart längre. Jag har ADHD coh har väldiga problem med lukter som jag inrte tycker om. Många har också reagerat på hans lukt från munnen.
Är det någon som har erfarenhet av detta? Vad gör man om mandlarna är så stora och det luktar fruktansvärt?
Hoppas det löser sig för hur hemsk jag än låter så är det inte trevligt att sitta och mysa med sitt barn när det luktar så hela t iden.
Det är så jobbigt. Jag vill inte känna så. Han var så gullig och mysig när vi spelade spelet och så kommer lukten när han pratar. jag är dessutom gravid så jag kanske känner det extra mycket. Just nu klarar jag inte den doften. Jag kan liksom inte sitta och prata nära honom när han luktar så.