• jesjan

Ica eller Willys?

Hej!

Just nu handlar vi på Willys och det är billigt, men de har ju inte alltid allt man behöver (eller vill ha ). Jag tycker att Ica Maxi är mycket bättre att handla på efter som att de har bra varor och de har det mesta, men det är ju betydligt dyrare att handla där.

Ni som handlar på Ica, får man prisvärda erbjudanden med Ica kortet? Kan det "väga" upp mot Willys bra priser?

• Svar på tråden Ica eller Willys?
  • Poena

Jag tycker faktiskt att Willys har bra utbud!

På Ica-kortet får man oftast erbjudanden typ köp 3 och få 5 kr rabatt och i och med att vi endast är 2 pers i hushållet så tjänar vi aldrig på det...

• heden70

Hejsan drar man kortet inne i butiken så kan det finnas riktigt bra priser....Handlar själv på ica maxi gillar inte willys utbud....Jag tycker inte jag förlorar en massa pengar på att handla där. Jag hittar allt jag behöver.....Inga konstiga märken utan kända....Lycka till...

• SweetStarAngel

Jag rekomenderar Lidl

• heden70

Hejsan Jag var på lidl en gång i Åstorp gud vad jag blev besviken!!! Kansk eär bättre där Ni bor...

• SweetStarAngel

Jag var tveksam i början men efter ett tag så skippar man de lite sämre varorna och vet vad som är bra. Vi är nöjda och handlar jämt där nu

• heden70

Okej men i Åstorp är verkligen kasss!!!!!

• Lorina

Vi handlar för det mesta och mesta delen av varorna på Maxi men sen åker vi även och kompleterar el. om det är rea även till Lidl, Willys, Coop mm!! Lite farande blir det men affärerna ligger nästan på "rad" och Maxi ligger längst bort!!

• Cotterpin

Vi handlar allt på Willys eller Hemköp, har stor frys som vi använder och köper det mesta i större förpackningar ävenom vi bara är två. Tippar på att jag tjänar mellan 500 och 1000 kr per månad på det (har med mig lunch till jobbet oftast).

• Nora83

Jag handlar för det mesta (läs nära på alltid) på Maxi! Tycker att det är en bra butik med bra utbud! Jag hittar alltid det jag söker, vilket jag inte alltid gör om jag handlar på Willys..

• Citronmeliss

Dom här gulderbjudandena gav ica kiortet mig
    10 kr vi köp av 2 glögg (man brukar tröttna efter första flaskan..)
    50 kr rabatt för en stekpanna (som hittat...)
    5 kr rabatt på ett halvt kilo russin (inget man använder till vardags direkt)
    7 kr rabatt av 3 st grädde (dags att bli fet redan före jul?)

Hmm.. konstiga varor (ok, lite julinspirerade men ...) och fjuttiga rabatter anpassade till storhushåll /glöggpartyn, tycker jag.

Svar på tråden Ica eller Willys?