• low

hormoner efter abort

Gjorde en abort(v.7) i slutet av aug i år. Det var min andra abort(den första 2005). Efter den första blödde jag smått i ca 4v. sedan återkom min vanliga menstruation regelbundet(dock lite kortare cykel). Efter denna abort blödde jag nästan konstant i 9v ! ... Störtfloder ibland, klumpar ibland.

Båda aborterna var medicinska.

Nu till min fråga, efter denna abort har jag haft mens två gånger(snart har ett halvår gått sedan aborten)... MEN, jag känner inte igen min kropp ÖVERHUVUDTAGET. För det första har mina bröst mystiskt krympt ca två Bh-storlekar! Och jag som annars alltid haft en kraftig PMS(ökad aptit, ökad förbränning, enormt svullna bröst, enormt ömma bröst, fördjävligt humör)har i princip ingen PMS alls längre...

Jag känner mig helt hormonlös! Ingen sexlust! Hatar mina "nya"hängiga opåverkade bröst som ser ut som när jag var 13... Alltså jag både känner och befarar att jag just nu befinner mig i ett infertilt stadie till följd av någon mystisk hormonobalans.

De piller man får vid medicinsk abort är ju "antiprogesteron"- kan det ha blivit så att dessa starka piller slog ut mina progesteronproduktion? Det har snart gått ett halvår! Min menscykel har dessutom blivit längre....och INGET händer med min kropp innan mens, den bara kommer.... jag märker inga tecken på den....förutom molvärk från när jag antar att jag har ägglossning fram till mens.

törs jag säga att jag ångrar min abort djupt? skäms djupt för mig själv för att jag gjort två, utan egentligen anledningar....och vill såklart bli gravid igen snart...men tror dessvärre inte att jag är fertil längre.

Har någon varit med om nåt liknande?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 21:18
    TILLÄGG:

Gjorde såklart inte aborten i år, utan förra(2010)...dålig på övergången efter nyår.

• Svar på tråden hormoner efter abort
  • Danielleee

Hur gick det för dig?? 
    För jag är i exakt likadan sits som du! 
    Känner igen mig så mycket i det du skriver! 
    Känner inte igen min kropp. Gjorde en medicinsk abort i juni förra året. Mina hormoner är helt upp och ner sen dess. 

• Anonym (s)
    Danielleee skrev 2025-05-11 15:41:34 följande:

Hur gick det för dig?? 
    För jag är i exakt likadan sits som du! 
    Känner igen mig så mycket i det du skriver! 
    Känner inte igen min kropp. Gjorde en medicinsk abort i juni förra året. Mina hormoner är helt upp och ner sen dess. 

hur tänker du nu, att TS ska påminnas om sin abort och minnas sånt efter 14 år?
Svar på tråden hormoner efter abort