• Wagram

Babysitter med vibrationer - farliga?

Jag bor i USA och funderar pa att kopa en babysitter med vibrationer eftersom Elliot testade en sadan hos en kompis och vibrationerna verkade lindra hans magont. Men nu fick jag for mig att jag last nagonstans att stolar med vibrationer ar forbjudna i Sverige och da blev jag lite tveksam. Ar det nagon som vet for det forsta om det stammer att de ar forbjudna och i sa fall varfor? Jag kan inte riktigt forsta pa vilket satt de skulle kunna vara farliga...?

• Svar på tråden Babysitter med vibrationer - farliga?
  • Protte

Vi har en sån, en Fisher Price...

• Protte

Köpt på Barnens hus o då var den inte förbjuden iaf, var 9 månader sedan...
    Har inte märkt nåt negativt med den heller...

• Pyret 85

dom säljs ju här i sverige med så då är dom väl inte förbjudna?

• Wagram

Nej, i sa fall har jag nog blandat ihop det med nagot annat (somnbrist kan spela en fula spratt!). Det var ju skont. Vad tycker du om din babysitter?

• Protte

Har inte använt vibrationerna så mkt, sonen hade inga magproblem.....men han tyckte att det var lite småspännande när man satte igång den iaf

• Titti och mini

Dom var förbjudna förut - fråga inte varför - men nu är det som sagt tillåtna. Vi köpte en sån begagnat innan de tilläts o frågade precis som du. En tjej sa då att det var för att man förut varit rädd att de skulle kortsluta eftersom det är batterier, men det tycker jag låter skumt eftersom det ju är mkt bebisgrejer det är batterier i.

• Vinga1972

Jag har inget svar på frågan men en liten observation.

Vi har en från Fisher Price inköpt i USA och sonen gillade den både med och utan vibrationen påslagen. Vad vi märkte var att det i själva bågen blir en ton som man som vuxen hör om man lutar sig ner ordentligt så sonen fick bara sitta i den med vibrationen påslagen om han hade en kudde. Med kudde försvann tonen.

De fåtal gången han hade ont i magen som liten bebis och inget annat hjälpte fungerade sittern med vibrationen påslagen. Det är väl samma fenomen som gör att bilåkning och vagnande över trösklar fungerar.

Svar på tråden Babysitter med vibrationer - farliga?