• SilverEmma

Om du ser detta i en butik...

...en helt vanlig butik där man kan köpa smycken. Vad gör du?
    " target="_blank">

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 20:54
    FN:s barnkonvention säger

"I förarbetena till föräldrabalken sägs det vad som ska gälla. Med kroppslig bestraffning menas främst en handling som innebär att barnet skadas fysiskt eller känner smärta. Det gäller även om det är ett lindrigt slag eller en hastigt övergående smärta. "

Lagen om misshandel (1/2)
    Man gör i lagtexten ingen skillnad mellan misshandel och barnmisshandel utan bådadera regleras i brottsbalkens (BrB) 3:e kapitel.
    § 5:

Den som tillfogar en annan person kroppsskada, sjukdom eller smärta eller försätter honom eller henne i vanmakt eller något annat sådant tillstånd, döms för misshandel till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter eller fängelse i högst sex månader.

-------

Jag är ingen perfekt förälder, men mina barn har rätt till sina egna kroppar och INGEN ska ta den rätten ifrån dem.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du ser detta i en butik...
  • SoStylish

Personligen tycker jag att det är helt idiotiskt att ta hål i öronen på en 6-månaders baby. Det kan väl inte finnas en enda bra anledning till det? Visst att det är fint men det är en liten bebis vi pratar om. Muppar!

Jag hade nog haft svårt att hålla tyst om jag ser en gråtande baby få öronen piercade!

• Linda1976

Jag hade inte klarat att hålla tyst.... "Men herregud, stackars barn" hade jag nog spontant sagt, HÖGT. Och om jag inte skulle sagt nåt om det helt meningslösa spetsbandet, så hade jag fått bita mig hårt i tungan.

Vilka jävla råidioter. Barnmisshandel, fy fan. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • April barn

Men gud, börjar nästan gråta hur fan kan man göra så mot ett litet barn !

• Leija

Det sjukaste i mina ögon är faktiskt inte att föräldrarna gör hål i bebisens öron, utan deras sätt att trösta den lilla bebisen är ju under all jäkla kritik. SÅNT gör ont i mitt hjärta!!!

• Afrodisiac

Jag svarade "annat". Det är ingen snygg syn direkt, men jag skulle förmodligen inte kunnat bry mig mindre.

• Leija

Jag hade nog gjort liknande som Linda1976, sagt något högt om vad jag tycker. 

• April barn
    Leija skrev 2011-01-11 00:03:10 följande:
    Det sjukaste i mina ögon är faktiskt inte att föräldrarna gör hål i bebisens öron, utan deras sätt att trösta den lilla bebisen är ju under all jäkla kritik. SÅNT gör ont i mitt hjärta!!!
    Hur gjorde för att trösta, orkade inte ens se hela filmen ? :/
  • Leija
    Zeplien skrev 2011-01-11 00:06:24 följande:
    Hur gjorde för att trösta, orkade inte ens se hela filmen ? :/
    NADA!!! Kolla, filmen är inte lång... Men det var det sjukaste i mina ögon iaf.. 
  • April barn

Men herregud, kan inte finnas mycket vett innanför pannbenet där ......

Svar på tråden Om du ser detta i en butik...