• ikafika

Ungefärlig kostnad för tapetsering

Vi funderar på att anlita en målerifirma för att måla och tapetsera vår hall. Den är inte så stor, uppskattningsvis 10 kvadrat. Det är underarbetet som kommer ta tid skulle jag tro.Väggarna är ganska ojämna i nuläget och det kommer bli ännu mer ojämnheter när vi tar bort några väggfasta garderober. Det vi vill ha gjort är slipning, spackling, målning av tak och fyra dörrkarmar och så tapetsering. Vad tror ni att detta kan kosta ungefär? Tänker främst på arbetskostnaden. Men man kanske brukar räkna med material i priset också?

• Svar på tråden Ungefärlig kostnad för tapetsering
  • Göteborgstjej

Kan det ta två-tre dagar kanske??? 20 timmar gånger 600 spänn??

Vi har ju aldrig anliat firma till just detta, men jag vet ju hur lång tid sånt tar för min man och svärfar som är målare..

• ikafika

Okej, ja det låter ju rimligt med den tiden. Men tar en målare verkligen 600 kr i timmen? Jag hade mer hoppats på kanske 400-500 kr i timmen max. Fast de kanske höjer priserna nu med ROT-avdragen?

• ikafika

Haha schysst! Fast jag förväntar mig att målaren gör det med i och med ROT-avdraget=)

• Göteborgstjej

Finns nog målare som tar 500 också... FUnderar på vad våra hantverkare vi hade tog... Det var nog typ 525 och så halva på ROT.

• ikafika

Jaha okej. Får ta tag i det nån dag och ringa runt och kolla med några firmor.

Någon mer som anlitat målare som vet vad de tog i timmen?

• Mayweed

Har precis haft en målare hemma (var klar idag) som tog 450 kr/h.
    Kollade faktiskt med honom vad han trodde det skulle ta tidsmässigt med vår hall, som nog är runt 10 kvm men inte kräver så hemskt mycket underarbete, utan det är mest lite spackling och kanske någon väv på en bit.
    Iaf, för all "skyddning", spackling, en strykning av tak samt målning två ggr på väggar så gissade han på 12 timmar, men att det nog skulle kunna gå lite snabbare.
    Han har förvisso varit grymt effektiv.

• ikafika

Det lät ju jättebra! Får nog bli så att vi tar in hjälp till hallen. Skönt att slippa hålla på själv, är så trött på att renovera så skulle kännas så lyxigt att slippa=)

• Mayweed

Kan ju nämna att jag använde mig av både http://www.servicefinder.se/ samt Bello.se för att få in offerter, vilket kan vara värt det om man bor i en stad med mycket hantverkare (Gbg här...).
    Fick nog totalt offerter från 5-6 hantverkarkare vilket också gjorde att jag kunde jämföra om de låg på ungefär samma nivå. Anledningen till att jag valde den jag gjorde var för att han var så otroligt detaljerad i sin offert, samt att han var så snabb på att svara på frågor.
    Valde faktiskt den dyraste av dem - de andra låg på 400/h - men jag tror jag tjänade på det i slutänden.

Svar på tråden Ungefärlig kostnad för tapetsering