NEsson skrev 2011-01-11 23:23:43 följande:
Ja, självklart har hon utbildning:) Menar att en BVC-sköterska kan säga en sak och en annan en annan sak, kanske för att de lägger i egna värderingar också så man kanske inte ska lyssna BARA på henne, utan jag vill gärna ha tips från mammor också:)
Mm... det kommer hon nog säga, det har du rätt i. Hon har ju sagt hela tiden att man ska vara försiktig och inte träffa för mycket folk, men ska jag vara helt ärlig så har jag nog inte lyssnat så mycket på dom råden. Jag ser det så att han måste få träffa folk för att bygga upp sitt immunförsvar. Det kanske är helt fel tänkt av mig, men det är så jag ser det. Tror också att det är bra att jag får träffa mycket folk så att han, genom amningen, kan bli immun mot sjukdomar och få fösrvar ifrån mig:)
Nej, såklart är det så, bvc-sköterskan har inte alltid alla svar.
Du har rätt i det du tänker att det är bra att träffa mycket folk, men å andra sidan så är det nu influensatider, rs-virus cirkulerar och din lilla skrutt är väldigt liten än så länge. Just rs-virus är ju potentiellt dödligt för ett litet barn, så jag skulle verkligen undvika att ta med honom ut och dansa än så länge. Amningen skyddar heller inte mot så mycket sjukdomar som man tror, och det är inte roligt att ha en förkyld unge som inte kan äta för att han är så täppt i näsan, tro mig. Just på dansställen är det ju väldigt mycket folk i rörelse, många smittor och baciller som flyger omkring, och det blir mycket intryck för en bebis. Jag förstår definitivt att du vill ut och dansa, och det tycker jag du ska göra också! Men försök lämna liten hemma, det gynnar honom inte alls att följa med tyvärr...