Anonym skrev 2011-01-11 17:56:03 följande:
Min son åt concerta ett kort tag innan jag tog bort den akut, då hade han haft noll aptit under två veckors tid, knappt gått att motivera i skolan, mått dåligt, kräkt, haft huvudvärk och inte sovit. Dessutom blev han depressiv och en natt hallucinerade han, precis som du säger, "såg och kände saker som inte fanns", men detta sa läkaren absolut _inte_ berodde på medicinen (jag tror inte på dem). Hemskt!
Vilken jobbig situation ni verkar ha. Har ni några positiva effekter alls av concertan?
Anledningen till att vi fortsätter med Consertan är att skolan anser att han har blivit mera konsentrerad och bättre på skoltid... mindre bråkig och kan vara med mera på lektionerna och att det är lättare att prata med han..
hemma märker vi när medicinen börjar verka genom att han blir mera stilla i kroppen, och just det att han går att prata med, utan medicinen är han i rörelse hela tiden och det är svårt att prata med han pga det..
Men som andra har skrivit så känner vi inte riktigt igen han med Consertan i kroppen... han är utan en gladare, bussig , charmig kille med glimten i ögat, skämtar och skrattar, men som tyvärr kan växla om till en väldigt arg kille som är en annan person...
Med medicinen skrattar han inte, skämtar inte, är mycket mera likgiltig mot saker....och fortfarande växlar till en arg kille ibland...
Vi står i kö för en Autismutredning just nu...
Jobbigt, ja oja...bara förnamnet tycker jag... en mirakeltablett som tar bort det aggresiva så blir jag överlycklig, resten av hans problem det kan jag gärna då ta...