• Anonym (OMG)

Min granne stod och tittade in på mig genom badrumsfönstret - hjälp!

Vårt och grannens hus ligger nära varandra, cirka 5-6 meter emellan bara. På andra våning har vi våra badrum, och husen är spegelvända, alltså är våra badrumsfönster mittemot varandra. Fönstrena sitter högt upp, man kan se in i varandras badrum, men bara se varandras huvud, om ni förstår vad jag menar. Detta har aldrig stört oss, vi har satt blomkrukor och liknande i vägen, vi är goda vänner med grannarna, och hur ofta är man i badrummet samtidigt liksom?

Igår tog jag bort blomkrukorna för att handla nya växter idag hade jag tänkt.

Nåja, imorse när det fortfarande var mörkt och jag hade stått en längre stund framför badrumsspegeln och gjort det vanliga; borstat tändera, fixat håret, sminkat mig, så råkade jag slänga en blick ut genom fönstret och ser att min granne står och tittar in på mig!!! Alltså mannen i det huset. Våra ögon möts och jag blir rädd och släcker lampan. Han släcker också sin lampa men jag ser hans siluett och han står kvar skitlänge....

Vad gör jag nu, ska jag bara låtsas som ingenting nästa gång vi ses, eller ska jag säga nåt?? Vi ses ju flera gånger varje dag utanför, våra barn leker med varandra och så vidare...

My god, ge mig råd!

• Svar på tråden Min granne stod och tittade in på mig genom badrumsfönstret - hjälp!
  • Anonym

Du tittade ju på honom! Han råkade kanske bara vända sig mot fönstret samtidigt som du. Och vad jag förstår så stod du också kvar skitlänge! Händer det igen så kanske det är något att bry sig om men detta var kanske en slump!

• Anonym (OMG)
    Anonym skrev 2011-01-11 09:50:32 följande:
    Du tittade ju på honom! Han råkade kanske bara vända sig mot fönstret samtidigt som du. Och vad jag förstår så stod du också kvar skitlänge! Händer det igen så kanske det är något att bry sig om men detta var kanske en slump!
    Nej alltså, han stod helt stilla jättenära sitt fönster och stirrade in på mig. Jag råkade bara vända mig om efter att jag var färdig, och då såg jag honom.

Det finns liksom inget annat att göra vid sitt fönster, det är inget möblemang under eller jämte fönstret utan det sitter på en helt fri vägg, så han hade ingen annan anledning att stå just där han gjorde.
  • Anonym (OMG)
    Anonym skrev 2011-01-11 09:50:32 följande:
    Och jag duckade liksom ner och stod inte alls kvar skitlänge. Jag väntade ett par minuter och när jag sakta reste mig igen så stod han kvar...
  • mimsan01

Men fy vad obehagligt!! Hur är han annars när ni möts? Den nyfikna typen? Eller så kanske han bara fastnade i "ett stirr", du vet när man står och tittar ut i ingenting och bara drömmer sig bort?
    Jag hade nog låtsats som ingenting, men köpt stoooooora krukväxter och såna där frostade insynsskydd som man tejpar på fönstret.

• Anonym (OMG)
    mimsan01 skrev 2011-01-11 09:58:51 följande:
    Men fy vad obehagligt!! Hur är han annars när ni möts? Den nyfikna typen? Eller så kanske han bara fastnade i "ett stirr", du vet när man står och tittar ut i ingenting och bara drömmer sig bort?
    Jag hade nog låtsats som ingenting, men köpt stoooooora krukväxter och såna där frostade insynsskydd som man tejpar på fönstret.
    Ja, det lutar åt att jag inte kommer att säga någonting faktiskt. Vad finns att säga liksom?

Men jag kommer att tänka på detta VARJE gång jag ser honom, och det kommer säkert han också att göra.

Jepp, frostad plast har jag i källaren, upp med det nu direkt. och ska bygga HÖGA staket mellan våra hus, och aldrig sola ute i bikini igen. Typ....
  • ladydi

Kanske borde hitta något att säga för att markera att det inte är OK....

Svar på tråden Min granne stod och tittade in på mig genom badrumsfönstret - hjälp!