Min granne stod och tittade in på mig genom badrumsfönstret - hjälp!
Vårt och grannens hus ligger nära varandra, cirka 5-6 meter emellan bara. På andra våning har vi våra badrum, och husen är spegelvända, alltså är våra badrumsfönster mittemot varandra. Fönstrena sitter högt upp, man kan se in i varandras badrum, men bara se varandras huvud, om ni förstår vad jag menar. Detta har aldrig stört oss, vi har satt blomkrukor och liknande i vägen, vi är goda vänner med grannarna, och hur ofta är man i badrummet samtidigt liksom?
Igår tog jag bort blomkrukorna för att handla nya växter idag hade jag tänkt.
Nåja, imorse när det fortfarande var mörkt och jag hade stått en längre stund framför badrumsspegeln och gjort det vanliga; borstat tändera, fixat håret, sminkat mig, så råkade jag slänga en blick ut genom fönstret och ser att min granne står och tittar in på mig!!! Alltså mannen i det huset. Våra ögon möts och jag blir rädd och släcker lampan. Han släcker också sin lampa men jag ser hans siluett och han står kvar skitlänge....
Vad gör jag nu, ska jag bara låtsas som ingenting nästa gång vi ses, eller ska jag säga nåt?? Vi ses ju flera gånger varje dag utanför, våra barn leker med varandra och så vidare...
My god, ge mig råd!