• Amelie av Paris

Sjunger era bebisar?

Skulle vara intressant att höra om era bebisar sjunger eller lallar med när de hör sång? Jag tror min 7-månaders försöker sjunga men har fått för mig att bebisar inte gör det.

• Svar på tråden Sjunger era bebisar?
  • LillaFlingan

nä inte när vi sjunger, men vår yngsta brukar sjunga för sig själv när han upptäcker nya saker och ibland även när han somnar..

vår äldsta sjöng sig allt som oftast till sömns tills han var typ 18mån eller så.. :)
    nu "sjunger" han när han leker..

• Miss Skellington

Min 10-månaders "sjunger ofta med" när någon annan sjunger eller om vi dansar. I bilen sjunger hon nästan alltid innan hon somnar. Har dock inget minne av att hennes storasyster sjöng när hon var så liten. Nu går det däremot inte att få tyst på henne, hon är snart 3 år.

Resistance is futile...
  • cocos87

Min dotter är nu 1,5 år, hon började sjunga lite då och då vid 9 mån.. men nu så sjunger hon JÄMT, när hon ser en bok eller tidning går hon runt med det och "sjunger", blev mkt mer sång efter lucia ,-)

Nathalie 090607, Leo 101105
  • Flygandemattan

Vår dotter är iofs 22 mån och sjunger bä bä vita lamm, blinka lilla stjärna, en sockerbagare och i ett hus. Så sött

• Amy1983

Min dotter sjunger . Hon är 6½ månad så det är inte så mkt melodi i hennes sånger. Men man märker tydligt skillnad på när hon pratar o när hon sjunger. Hon försöker sjunga med när hon hör musik hon gillar, men även när jag sjunger för henne och dt är nåt hon har hört förut.
    Hon har reagerat på musik ända sen födseln. Själv är jag musiker  antar att det musikaliska helt enkelt gått i arv.

Välkommen Hannah, Kl 18.08, 2010-06-23
  • Amelie av Paris
    Amy1983 skrev 2011-01-11 23:30:38 följande:
    Min dotter sjunger . Hon är 6½ månad så det är inte så mkt melodi i hennes sånger. Men man märker tydligt skillnad på när hon pratar o när hon sjunger. Hon försöker sjunga med när hon hör musik hon gillar, men även när jag sjunger för henne och dt är nåt hon har hört förut.
    Hon har reagerat på musik ända sen födseln. Själv är jag musiker  antar att det musikaliska helt enkelt gått i arv.
    Ja, där har vi ett samband. Vi lyssnar mycket på musik och sjunger hemma också, så det kanske är smittsamt. :)
  • Amy1983
    Amelie av Paris skrev 2011-01-12 16:50:16 följande:
    Ja, där har vi ett samband. Vi lyssnar mycket på musik och sjunger hemma också, så det kanske är smittsamt. :)
    Det tror jag absolut det är
    Välkommen Hannah, Kl 18.08, 2010-06-23
  • Candra

Min dotter var runt halvåret när hon började.. Runt 10 mån kunde man höra melodin och vid 16 mån var de flesta orden rätt.

• Mary Jo

Jo,min dotter brukar sjunga hon är 11 månader. Inga melodier men man hör att hon försöker

• ELLEoClara

Först efter 1 1/2 år började min tjej lite smått att tralla.

Älskat musik sen hon var mini och alltid viftat/ gungat med men inga ljud. 

Svar på tråden Sjunger era bebisar?