• Footy

Så jävla besviken!!

Hur hade ni gjort om ni var i min sits??!

Jag har stått i bostadskö på en viss område, fin och bra område för barnfamiljer.
    Alltså, jag har stått i kö i 3 årstid...och förra veckan får jag en intresseanmälan att det finns en lägenhet ledigt. Jag tackar ja, och väntar om jag får den.
    (Intresseanmälan hade skickats till flera personer)

Jag ringde igår och frågade hur det ligger till.
    Damen sa att intresseanmälan skall lämnas in den 10 februari.
    Så därför får jag ringa igen imorgon (idag) sa hon..

Så nu på morgonen ringer jag och frågar hur det ligger till...
    Hon sa att det var ingen annan före mig som har tackat ja..
    Enligt deras regler: Den som står längst i kön får lägenheten..

Jag frågar: Blir den min isåfall?
    Hon svarar: Ja det blir det, vi hör av oss.
    Jag jublar i telefonen:
    Hon blir också glad för min skull.

När vi lagt på, så kom jag i tanke på att jag måste ju också fråga en annan sak som inte har med lägenheten att göra.
    Och när jag hade frågat klart om saken, så tännkte jag fråga igen om det är verkligen att lägenheten blir min eftersom jag hade väntat i 3 år på den...

Svaret blev: Det ringde just en kvinna för 5 minuter sedan och hävdar att hon HAR lämnat in intresseanmälan och tackat ja. Säger också att hon hade en bevis på att hon lämnat in intresseanmälan..
    Hon är den enda som är före mig.

Damen sa att hon inte hade fått in något intresseanmälan av henne...
    Vad händer nu??!! Får jag inte lägenheten??!

Hon skulle höra av sig igen senare och kolla upp saken...........................

Jag tycker att det var verkligen dåligt gjort!!
    Hur hade ni reagerat??!

• Svar på tråden Så jävla besviken!!
  • Raskask

Åh så besviken jag hade varit om jag var du. Men kanske det ändå inte finns några bevis på att den andra lämnat in sin anmälan i tid? Fast jag hade ju varit väldigt besviken om jag var hon, och hade lämnat in i tid och det på något vis hade missats av bostadsbolaget.

Hoppas det går bra för dig, och enligt min erfarenhet så dråsar lägenheterna in när man väl tagit sig fram i kön, så en annan lägenhet i samma område kanske blir ledig snart om du missar denna!

• Footy

Vilka bevis skulle hon ha?

En kopia? Den kan hon ju "ändra" på datum om inte någon från bostadsbolaget undertecknat att hon har lämnat in...

Jag skulle självklart bli besviken om det var jag som var i hennes sits...

• 071001

Jag skulle också vara väldidgt besviken, men om denne person har lämnat in en anmälan och står före i kön så är det inte mycket att göra.

• Footy

Kan med glädje meddela att jag FICK lägenheten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jublar!!! ;)

Svar på tråden Så jävla besviken!!