• oOMayaOo

Babysim i Stockholm?

Halloj!

Jag har sökt runt lite på nätet och hittat två olika babysimskolor i Stockholm, Vattenhuset och Stockholms babysim. Den senare verkar bara hålla till på Kungsholmen medans Vattenhuset har flera ställen.

Jag undrar nu om det är nån som har erfarenhet från dessa skolor och kan berätta lite. Speciellt om det är nån som gått i Älvsjö, där jag funderar på att gå.

Och sen undrar jag även lite praktiska saker, som hur exakt går det till att duscha när man har en bebis med? Hur funkar hela omklädningen?

Tack! 

• Svar på tråden Babysim i Stockholm?
  • Rookie10

Jag har ingen erfaranhet utan undrar precis som ts vilka ställen som är bra och hur det riktigt går till. Hur gamla var era bebisar när ni började?

• oOMayaOo
    Rookie10 skrev 2011-01-11 13:05:02 följande:
    Jag har ingen erfaranhet utan undrar precis som ts vilka ställen som är bra och hur det riktigt går till. Hur gamla var era bebisar när ni började?
    Jag läste nånstans att det rekommenderas att barnet är mellan 3-8 månader. Min son är 6 månader nu (4,5 mån korrigerat) och jag hoppas hitta en kurs som börjar väldigt snart. Annars för det bli i april, efter semestern och då kanske det är för sent. Men egentligen kan det väl aldrig vara "för sent".
  • Pimkie

Hej! Vi har gått på babysim på badkompaniet vid gullmarsplan. Det är rätt litet men passar oss. Där har dom gemensamma omklädningsrum, typ långbord med skötbäddar och i duscharna så finns det en ställning som man kan lägga barnet i och även baljor. Finns på nätet. Min som var 3 månder när vi började och han älskar babysim.

• emilsmamma

Hej. Jag går på sthlms babysim vid kungsholmstorg. Nu har jag ju inget att jämföra med men tycker det har varit riktigt bra. Vi valde deras kurs framförallt för att man fick vara båda föräldrarna med bebben i poolen. En hel del ställen var man inte får det. Litet, mysigt ställe. Många tider att välja på. Relativt små grupper (iaf när vi gått, tror max är 8 el 9 vilket känns lite väl mkt i den lilla poolen) De är väldigt tillmötesgående om man vill ta igen tider om tex lillen varit sjuk eller om man ska resa bort, dels finns öppna tider varje vecka för egenbad eller så kan man få gå en gång i en annan grupp. Det finns amningsrum och kök med micro att värma barnmat och plats att sitta. I duschen finns som skumskötbäddar man kan ha på golvet, bumbostolar och höga plasbarnstolar. Så nåt sätt passar nog alla! Min son var nog ca 3.5 månad när vi började, det var mysigt. Fast samtidigt märks det att han gillar det mer ju äldre han blir och fattar hur man plaskar m.m. De äldsta bebisarna verkar ha roligast faktiskt. Nu är lillen 6 månader och vi börjar steg 2 på torsdag (på samma ställe). Lycka till, ni kommer säkert få det supermysigt!

• tinylove

vi ska börja på vattenhuset i sickla 25/1 och min dotter är då 5mån, har ännu ingen aning om hur saker o ting funkar men det löser sig nog

• oOMayaOo

Nu blir jag riktigt sugen! Imorgon ska jag verkligen kolla runt och kanske anmäla oss.

• mamma0907

Jag gick också på Sthlms babysim vid kungsholmstorg med min son. Var rätt nöjd med det, men det hänger väldigt mycket på ledaren, de går olika fort fram har jag förstått. Våran gick inte speciellt fort fram, knappt alls.

Vet inte hur gammal din dotter/son är men jag kan varmt rekommendera att inte vara för ivrig med att börja. Min kille var precis 3 månader när vi började och det var väl inga problem, han gillade att ligga i vattnet. Men det märktes stor skillnad bara på de som var två månader äldre, de uppskattade det på ett annat sätt. Så jag rekommenderar att inte börja före fem måndaders ålder.

Lycka till!

Svar på tråden Babysim i Stockholm?