• inr social

Frågor om barnomsorgen!

Hej Alla föräldrar! Cool

Ida heter jag och bor i Dalarna. Jag pluggar just nu en social inriktning på en skola här jag bor. Nu är det så att vi allihopa ska göra varsitt fördjupningsarbete inom det sociala området, och mitt område är barnomsorgen. 

Jag har några frågor som jag jättegärna vill ha svar på (kommer säkert på fler med tiden)
    Jag hoppas det finns nån där ute som vill dela med sig av sina erfarenheter och åsikter.

1. Hur upplever/upplevde ni barnomsorgen som barn? (om ni hade)
    --
    2. Jag är ute efter någon som har haft/har sitt/sina barn på dagis/förskola, och har jättepositiva erfareneheter därifrån, och så vill jag ha en med negativa erfarenheter.
    --
    3. Finns det nån här som har valt att ha era/ert barn hemma istället för på dagis, varför? varför inte?
    --
    4. Jag vill också heeemskt gärna komma i kontakt med någon dagisfröken, förskolelärare eller liknande person..
    --
    5. Om det är någon som har fler barn och med några års ålderskillnad, om ni har märkt något skillnad på dagiset på de åren.
    --
    6.Vid vilken ålder tycker du att man bör lämna sitt barn på dagis? Skriv gärna motivering till varför..

Ni får jättegärna mejla mig,istället för att skriva här:

[email protected]

Hoppas på svar från några där ute :) Ha en bra dag!

// Ida

• Svar på tråden Frågor om barnomsorgen!
  • Diablo

1. Själv var jag inget dagisbarn, hatade att gå till dagis, hade ont i magen varje dag jag blev lämnad. Hade också problem med en manlig pedagog som jag fick helt panik när vi skulle ha. Vet inte varför men mådde jättedåligt under min dagistid.

2. Vi har våra två barn på en privat förskola och är super nöjda. Barnen trivs och pedagogerna är intresserade av barnen och är där för barnens skull. Denna förskola är jätte engagerad, de tar barnen på simmning och teater och utflykter. Vi är supernöjda.