• inr social

Frågor om barnomsorgen!

Hej Alla föräldrar! Cool

Ida heter jag och bor i Dalarna. Jag pluggar just nu en social inriktning på en skola här jag bor. Nu är det så att vi allihopa ska göra varsitt fördjupningsarbete inom det sociala området, och mitt område är barnomsorgen. 

Jag har några frågor som jag jättegärna vill ha svar på (kommer säkert på fler med tiden)
    Jag hoppas det finns nån där ute som vill dela med sig av sina erfarenheter och åsikter.

1. Hur upplever/upplevde ni barnomsorgen som barn? (om ni hade)
    --
    2. Jag är ute efter någon som har haft/har sitt/sina barn på dagis/förskola, och har jättepositiva erfareneheter därifrån, och så vill jag ha en med negativa erfarenheter.
    --
    3. Finns det nån här som har valt att ha era/ert barn hemma istället för på dagis, varför? varför inte?
    --
    4. Jag vill också heeemskt gärna komma i kontakt med någon dagisfröken, förskolelärare eller liknande person..
    --
    5. Om det är någon som har fler barn och med några års ålderskillnad, om ni har märkt något skillnad på dagiset på de åren.
    --
    6.Vid vilken ålder tycker du att man bör lämna sitt barn på dagis? Skriv gärna motivering till varför..

Ni får jättegärna mejla mig,istället för att skriva här:

[email protected]

Hoppas på svar från några där ute :) Ha en bra dag!

// Ida

• Svar på tråden Frågor om barnomsorgen!
  • Diablo

1. Själv var jag inget dagisbarn, hatade att gå till dagis, hade ont i magen varje dag jag blev lämnad. Hade också problem med en manlig pedagog som jag fick helt panik när vi skulle ha. Vet inte varför men mådde jättedåligt under min dagistid.

2. Vi har våra två barn på en privat förskola och är super nöjda. Barnen trivs och pedagogerna är intresserade av barnen och är där för barnens skull. Denna förskola är jätte engagerad, de tar barnen på simmning och teater och utflykter. Vi är supernöjda.
    MEN vi hade får dotter på en annan förskola där det blev helt fel. Persolan slutade hela tiden. De vägrade byta på barnen innan de skulle sova ute och i och med att vår dotter var underviktig och hade magproblem var hon väldigt kännslig. Hon kunde inte hålla värmen ute när hon sov på vintern med blöt blöja. Hon blödde i baken för att de inte bytade på henne. Personalen lyssnande inte alls på hennes behov. Urjobbigt.

5. Vår lilla dotter är 15 månader och den stora är 5 år. Tycker inte att det har varit några större skillnader på denna förskolan som vi tycker om. De har samma personal som när vi började, liknande ruttiner, mycket bra hemmagjord mat.

Har man tur behöver man inget vett!
  • Siranbiran

Hej !
    Jag har själv aldrig gått på förskola och har valt att vara hemma med mina 2 barn som nu är 4 och 8 år. Jobbade innan på förskola som förskollärare men kände att jag hellre ville spendera dagarna med mina egna istället för andras barn.
    Tycker annars att barnen för mogna för förskola när de är 3 år.

• solida

Hej!
    Jag är förskollärare, supernöjd med min sons förskola och har egna erfarenheter av dagis (som det hette på 80talet) under min uppväxt. Om du vill fråga mig något kan du inboxa mig. Hjälper gärna till!
    Mvh Ida (också)

• fostermamma

3. Jag har valt att vara hemma mamma tills mina barn börjar 6års verksamheten
    Den ena har precis börjat där och de andra barnen är under 3 år

Svar på tråden Frågor om barnomsorgen!