• Karedo

Ta bort, vattenfast spritpenna? går det?

Någon som vet?

hur?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-11 12:18
    Det sitter alltså på kläder..
  • Svar på tråden Ta bort, vattenfast spritpenna? går det?
  • cicci85

Prova att spraya parfym på och torka!

• Sunset

Om du har skrivit med sån på whiteboard så kan du ta en whiteboardpenna och skriva precis över där du har skrivit med den vattenfasta, sedan är det bara att ta bort med whiteboardsudden :)

• cicci85

jag har bara tagit bort från golv och bord och då funkar parfym!

• Karedo

jag får helt enkelt pröva och hoppas på det bästa  Glad

fler tips?!

• mammaE2011

"Vanisch - lita på rosa!"

• Karedo
    mammaE2011 skrev 2011-01-11 12:25:58 följande:
    "Vanisch - lita på rosa!"
    funkar verkligen det?
  • mammaE2011
    Karedo skrev 2011-01-11 12:27:03 följande:
    funkar verkligen det?
    haha , jag vet inte! Det enda jag kan säga är att "fläcken" förmodligen kommer gå bort efter ett antal tvättar då jag själv har märkt en tröja med permanentpenna som då går bort efter ett antal tvättar. Men då har jag skrivit på "tvättlappen" som är lite silkig av sig. På vilket material har pennan kommit på? Sitter nog fastare på bomull.
  • Karedo
    mammaE2011 skrev 2011-01-11 12:31:39 följande:
    haha , jag vet inte! Det enda jag kan säga är att "fläcken" förmodligen kommer gå bort efter ett antal tvättar då jag själv har märkt en tröja med permanentpenna som då går bort efter ett antal tvättar. Men då har jag skrivit på "tvättlappen" som är lite silkig av sig. På vilket material har pennan kommit på? Sitter nog fastare på bomull.
    På en "tyg" reflex.. liknande de som sitter på byxor och liknande
  • mammaE2011
    Karedo skrev 2011-01-11 12:33:01 följande:
    På en "tyg" reflex.. liknande de som sitter på byxor och liknande
    aha ja det kan ju vara lite svårt. Går den att tvätta? eller tvättar man bort själva reflexen då? :S Kan inte sånt. Vet bara att reflexer tappar sin reflexförmåga efter ett år.
  • Karedo
    mammaE2011 skrev 2011-01-11 12:34:34 följande:
    aha ja det kan ju vara lite svårt. Går den att tvätta? eller tvättar man bort själva reflexen då? :S Kan inte sånt. Vet bara att reflexer tappar sin reflexförmåga efter ett år.
    japp den går att tvätta.
  • lokisse

skulle försöka med acceton eller lacknafta

Nej det tror jag inte!
  • Mumin75

Vet inte om JIF kan funka på tyg men för mig har det tagit bort alla sorts pennfläckar på möbler, golv och väggar. Om det är ett hårdare tyg kanske det kan gå om man gnuggar lite... vet dock inte om tyget kan tappa färgen... man kan ju testa försiktigt.

• ladydi

Jag har fått bort det märkligaste fläckarna med vanish. Gnugga inte utan häll på så fläcken täcks och fortsätt "vattna" med vanish tills fläcken är borta. Kan ta några dagar med det har fungerat jättebra på alla fläckar jag hittills stött på...

• mammaE2011

Kom nyss på att jag själv blivit rekomenderad JAVEX, har inte kunnat testa det då det alltid är slut på ICA när jag ska handla det :S

Svar på tråden Ta bort, vattenfast spritpenna? går det?