• Keyrie

Ge mig ditt bästa All Inclusive-restips, resa med barn 1 år.

Tänkte åka i sommar och inte för lång flygtid. Max turkiet, kanarieöarna eller liknande tid.

Har ni varit där på något hotell med All Inclusive som hela familjen är nöjd med? Tips tas mer än gärna emot.

Skriv gärna hur hotellet var, positiva och negativa saker!

• Svar på tråden Ge mig ditt bästa All Inclusive-restips, resa med barn 1 år.
  • Angie72

Vi åker all inclusive nu det 23/1 tul Hurgada Egypten.
    Jag kan tala om för dig när vi kommer hem om de tvar bra.
    Min yngsta dotter är 9 månader då

• Keyrie
    Angie72 skrev 2011-01-11 22:47:37 följande:
    Vi åker all inclusive nu det 23/1 tul Hurgada Egypten.
    Jag kan tala om för dig när vi kommer hem om de tvar bra.
    Min yngsta dotter är 9 månader då
    Ok, ja tack gärna!

Kramar o trevlig semester!
  • Mica82

fast all inclusive måste ju vara såååå skönt med barn! jag har alltid varit anti all inclusive innan men nu när vi har barn ser jag fram emot vår resa till Egypen nästa vecka. Ska bli så skönt att ha tillgång till allt. Men sen beror det på vad för slags resa man är ute efter. Vill man upptäcka mycket så är ju inte all inclusive optimalt.

Jag hör av mig om vad vi tyckte. Det här hotellet ska vi bo på.

http://www.fritidsresor.se/resa/egypten/sharm-el-sheikh/nabq-bay/blue-star-club-mirabel-club/?season=vinter-10-11

♥♥Alexander 080213♥♥
  • älskarlivet81
    Mica82 skrev 2011-01-12 13:30:44 följande:
    fast all inclusive måste ju vara såååå skönt med barn! jag har alltid varit anti all inclusive innan men nu när vi har barn ser jag fram emot vår resa till Egypen nästa vecka. Ska bli så skönt att ha tillgång till allt. Men sen beror det på vad för slags resa man är ute efter. Vill man upptäcka mycket så är ju inte all inclusive optimalt.

Jag hör av mig om vad vi tyckte. Det här hotellet ska vi bo på.

www.fritidsresor.se/resa/egypten/sharm-el-she...
    usch, inte ens med barn kommer vi åka på all inclusive. Tråkig mat, dyrt etc etc.. Har gjort det en gång själva tillEgypten, men Egypten är lite speciellt..
  • Angie72

Fast jag tycker inte det är dyrt med AC.
    När vi kollade på resor så kikade vi även på Gran canaria.
    Det skulle gå på 2 500 mindre för lägenhetshotell där (vi är 3 betalande) än för all.incl i egypten.
    Det är mindre än 1000 kr vi betalar extra för all.incl

• älskarlivet81
    Angie72 skrev 2011-01-12 13:38:09 följande:
    Fast jag tycker inte det är dyrt med AC.
    När vi kollade på resor så kikade vi även på Gran canaria.
    Det skulle gå på 2 500 mindre för lägenhetshotell där (vi är 3 betalande) än för all.incl i egypten.
    Det är mindre än 1000 kr vi betalar extra för all.incl
    Fast all inclusive mat är så enformig och tråkig. När vi var i Egypten var det ingen inhemsk mat över huvud taget. En av anledningarna till att vi åker utomlands är för att uppleva kulturen..

Dock brukar vi inte åka på charter över huvud taget.. Har gjort det 2 gånger under våra år tillsammans.. 
  • Angie72

Vi har est både charter och på egen hand.
    Allt har sin charm, lite beroende på vad man är ute efter just den resan känner jag

Maten i Egypten (har varit där förut) är oerhört tråkig och maklös om ni frågar mig så all incl eller inte, känns som det kvittar just i den landet =)

• älskarlivet81
    Angie72 skrev 2011-01-12 13:45:31 följande:
    Vi har est både charter och på egen hand.
    Allt har sin charm, lite beroende på vad man är ute efter just den resan känner jag

Maten i Egypten (har varit där förut) är oerhört tråkig och maklös om ni frågar mig så all incl eller inte, känns som det kvittar just i den landet =)
    oj, vi åt fantastisk mat i Kairo! Riktigt god arabisk mat! 

Men som sagt, smaken är som baken. Vi åker aldrig iväg på en semester bara för att sola och bada och därför kanske inte all inclusive passar oss heller.. 
  • Angie72
    älskarlivet81 skrev 2011-01-12 13:48:02 följande:
    oj, vi åt fantastisk mat i Kairo! Riktigt god arabisk mat! 

Men som sagt, smaken är som baken. Vi åker aldrig iväg på en semester bara för att sola och bada och därför kanske inte all inclusive passar oss heller.. 
    Vi kanske hade otur när vi var i väg, det vet man ju aldrig. =)

Vi brukar också vilja upptäcka landet, eller hur jag ska säga, när vi reser men nu behöver vi vila upp lite

Sambon hade 2 dagar semster i somras och batterina börjar ta slut där =)
  • plupp83

Åker man på charter och all-inclusive så är det väl ändå just för att man ska bara sola, bada och slappa
    Dom flesta som väljer att åka på det vet ju också vad det innebär, och har man småbarn så är det ju super om man bara vill slappa och ha en skön bad-semester!

Har bott på AL en gång, och det var på Maldiverna (fanns nästan bara en restaurang att välja på den ön  ) och det var ju hur bra som helst, hade ingenting alls att klaga på. Maten var bland det godaste jag ätiti bufféväg och en härligare frukt- och salladsbuffé får man leta hårt efter.
    Vi ska på AL nu i sommar igen i Bulgarien och det ska bli toppen-skönt, nu när vår då 14-månaders son ska med! Oerhört smidigt när det finns någonting att äta i princip hela tiden. Och vill man äta någon annanstans någon kväll, så jag ju sonen alternativt få äta buffén först och sedan kan vi gå ut och äta lite senare så kan han få sova i vagnen!

• Keyrie

Det är väldigt olika det där med maten. All Inclusive behöver inte alls vara smaklöst och tråkigt...

Och visst jag upptäcker gärna ett land men inte med en 1-2 åring. Vill ta det lugnt och ha det skönt, avkoppling och närhet till alla faciliteter =)

• plupp83
    Keyrie skrev 2011-01-12 22:02:32 följande:
    Det är väldigt olika det där med maten. All Inclusive behöver inte alls vara smaklöst och tråkigt...

Och visst jag upptäcker gärna ett land men inte med en 1-2 åring. Vill ta det lugnt och ha det skönt, avkoppling och närhet till alla faciliteter =)
  • Elli47

Vi har haft all inclusive en gång och det var i somras på hotell Morito i Cala Millor Mallorca. Det var då jättebra, kanongod mat och det var olika rätter varje dag till både frukost, lunch och middag! Man blev inte less! Visst kan man gå ut och äta ändå även om man har all inclusive men vi hade liksom inget behov av det. Fördel med all inclusive i dyrare länder är ju att allt är betalt i förväg! Åker jag däremot till ett billigare land som t ex Egypten eller liknande så är det roligare att gå ut och äta.

• Keyrie
    Elli47 skrev 2011-01-13 05:15:34 följande:
    Vi har haft all inclusive en gång och det var i somras på hotell Morito i Cala Millor Mallorca. Det var då jättebra, kanongod mat och det var olika rätter varje dag till både frukost, lunch och middag! Man blev inte less! Visst kan man gå ut och äta ändå även om man har all inclusive men vi hade liksom inget behov av det. Fördel med all inclusive i dyrare länder är ju att allt är betalt i förväg! Åker jag däremot till ett billigare land som t ex Egypten eller liknande så är det roligare att gå ut och äta.
    Exakt så vill man ju ha det. Smidigt o lätt när man har barn...Är ju så mycket annat att tänka på!
  • Multignutten

Vi var på Fuerteventura när vår son var 18 mån, all inclusive och det var toppen! Det fanns massor med mat att välja på i restaurangen både till frukost lunch och middag. Dessutom fanns det en liten restaurang vid huvudpoolen där det fanns glass och hamburgare t ex och det var bara att ta för sig. Vi bådde två steg från poolen men hade ändå hyrt en paraplysulky och det var tur för det var lite brant på vissa ställen där vi promenerade, bra att sonen kunde sitta i sulkyn då. Vi bodde också nära huvudhuset med restaurangen och receptionen i, tog 5 min att gå från vårt rum (fristående hus).
    Var toppen att ha all inclusive, behövde inte lyfta ett finger! 

• Mea 83

Vi var på www.ving.se/grekland/kallithea/sunwing-resort-spa-kallithea i september med två barn. Minsta tjejen var då 7 månader och största tjejen var 3 1/2 år. Blev så positivt överraskad! Nu hade vi inte all inclusive utan inclusive vilket innebar alla frukostar, 5 luncher och 5 middagar med dryck. Största tjejen pratar om det nästan varje dag. Maten var helt underbar. Jag var lite orolig innan men är så glad att vi bokade inclusive. Sedan fanns det så mycket för både barn och vuxna att göra på hotellområdet. Helt underbart koncept att åka med barn. Vi kommer garanterat göra om det igen! 

Svar på tråden Ge mig ditt bästa All Inclusive-restips, resa med barn 1 år.