• CC87

Nån som har en babytravel dublin??

I Juli ska min lilla tjej bli stora syster :) Vi har kikat på babyproffset egna märke.. babytravel dublin,, kommer ju då ha en sitt och en liggdel.. nån som har den och är nöjd/missnöjd :D snälla berätta!

tack!

• Svar på tråden Nån som har en babytravel dublin??
  • 3Under

Vi beställde en sån idag! Min väninna har en och hon rekomendera den varmt!

• Kallo

Jag köpte en begagnad av en kompis, har dock inte prövat den ännu men den är smidig att fälla ihop och tar liten plats - vi har ingen kombibil. Har bf nästa torsdag.

• henrikpetersson
    CC87 skrev 2011-01-11 12:48:15 följande:
    I Juli ska min lilla tjej bli stora syster :) Vi har kikat på babyproffset egna märke.. babytravel dublin,, kommer ju då ha en sitt och en liggdel.. nån som har den och är nöjd/missnöjd :D snälla berätta!

tack!

Vi köpte en sådan vagn lätt begagnad (det var en modell 2008). Hade hört mycket gott om denna vagn innan men vi blev tyvärr ganska besvikna över mycket. Tror dock det har att göra med hur man tänkt använda den. Vi hade den som enda vagn tillsammans med en enkel sulky till vår då 1,5-åring. Den är stor och tung att fälla ihop och få in i bilen. Om man tänk släpa den med sig ofta blir det många tunga lyft. Jag tycker också att vagnen var ganska så sladdrig att köra trotts de stora hjulen. Förvaringsfacken är heller inte så imponerande. Det som gjorde att vi sålde vagnen efter bara 4 månader var att liggdelen var så liten. Våran kille fick knappt plats i den och han var då för liten för att åka i sittdelen. Vi köpte en Carena dubbelvagn av den gamla modellen men små sulkyhjul och la i en Carena mjuklift i den. Mycket smidigare vagn speciellt att ta med sig i bilen. En fördel med Babytravel är andrahandsvärdet; vi fick lätt tillbaka pengarna när vi sålde den.
  • Jose
    henrikpetersson skrev 2011-04-24 17:11:03 följande:
    Vi köpte en sådan vagn lätt begagnad (det var en modell 2008). Hade hört mycket gott om denna vagn innan men vi blev tyvärr ganska besvikna över mycket. Tror dock det har att göra med hur man tänkt använda den. Vi hade den som enda vagn tillsammans med en enkel sulky till vår då 1,5-åring. Den är stor och tung att fälla ihop och få in i bilen. Om man tänk släpa den med sig ofta blir det många tunga lyft. Jag tycker också att vagnen var ganska så sladdrig att köra trotts de stora hjulen. Förvaringsfacken är heller inte så imponerande. Det som gjorde att vi sålde vagnen efter bara 4 månader var att liggdelen var så liten. Våran kille fick knappt plats i den och han var då för liten för att åka i sittdelen. Vi köpte en Carena dubbelvagn av den gamla modellen men små sulkyhjul och la i en Carena mjuklift i den. Mycket smidigare vagn speciellt att ta med sig i bilen. En fördel med Babytravel är andrahandsvärdet; vi fick lätt tillbaka pengarna när vi sålde den.
    Det har nog hänt en del sedan 2008...
  • Flisan79
    henrikpetersson skrev 2011-04-24 17:11:03 följande:
    Vi har 09:an och den är nog lika dan. Ser ingen av de nackdelarna. Tycker snarare tvärt om i det mesta. Liggdelen räckte till 6 mån. Hade den inte gjort det så spelar det mindre roll för det är fullt liggläge på sittdeln.
    Tycker den blir otroligt liten och smidig (inte större än vår enkelvagn) och får lätt in den i bilen även nu då jag är gravid i v 23 samt har en KIA sorento som är riktigt hög.
    Hur stabil som helst och körde den långa promenader både denna och förra vintern vilket visade att den verkligen klarade jobbigt underlag.
    Förvaringsutrymmet under vagnen är ganska litet men man kan inte få allt

Har ännu inte hittat eller sett någon bättre syskonvagn. Kan tillägga att jag idag använde den och den passar fortfarande med stor marginal min 4 åring. Inte många vagnar som gör det
  • allin

Tror vi har 09:an & jag tycker vagnen væger bly & så fort lilltjejen kan sitta ordentligt ( = vi inte
    behøver liggdelen længre) kommer jag børja anvænda dubbel-jogginvagnen till de båda
    istællet, den væger næstan ingenting.
    Vagenn ær stabil & bra men jag tycker den ær før tung att gå ut & gå långa
    promenader med. Fast å andra sidan blir d ju bættre træning då ;)
    Mellantjejen e 2.5 nu & hon har ju gott om plats i vagnen så utrymmet ær
    d inget fel på. Bra væxtmarginal ær det i den. :)
    Vi har en V70 & det får inte plats jættemycket mer i bagaget nær man har
    stuvat ihop vagnen....

• lindalake

Vi har vagnen och är väldigt nöjda. Självklart tar en syskonvagn mer plats än en enkel. Tror dock inte att det skiljer mer än 10cm (om det ens är det) mellan enkel och syskonvagnen i samma märke.

Jag är liten och klen och har inga problem med att fälla ihop vagnen och stoppa in den i bilen. Tösen hade gott om plats i liggdelen och vi bytte runt 8 månader när hon ville sitta upp hela tiden (hon satt upp i den nån månad innan). Den är tung i uppförsbacke nu med båda barnen 15+10 kg. Men är det konstigt??

Vi köpte vår -09 men det är -08 modell. Det är en likadan modell som det är nu, bara en annan färg

Enda nackdelen är regnskydden då det kan regna in när barnen sitter upp (liggdelen är bra skyddad) och att den lill* vänds framåt så pass tidigt.

• lindalake

jämförde förresten i bilen mellan syskon- och enkelvagnen och enkelvagnen tog precis lika mycket plats... Vi har en XC70

• allin

Enkelvagnen vi har är en babytravel jogging & det är ju en avsevärd skillnad
    i bagaget på enkel & dubbelvagnen, tycker jag, men alla
    är ju olika ;)

• Flisan79

Tänkte bara tillägga att vi också haft den i en v 70 n och då får den Tom plats på längden. Detta ger packningsplats i halva bagageutrymmet ( på tal om v 70)

Svar på tråden Nån som har en babytravel dublin??