Fuktskadat köksgolv...kommer det kosta multum att fixa till det??
Vårt köksgolv (hyreslägenhet) blev skadat för ett par år sedan, troligtvis av katturin som inte torkades upp förrän det var försent. När vi försökte skrubba rent golvet (vilken jäkla stank! Bläää!) så luckrade golvmattan upp och gick totalt sönder! Vårt golv är av sånt där plastigt" material som jag sett finns i de flesta hyresrätter...
När jag började rengöra så började mattan först krackelera, som småsprickor så att säga... och sen plötsligt verkade vattnet / rengöringsmedlet luckra upp det än mer så golvmattan "smälte" och plötsligt torkades bort som en slags smet i samband med att jag försökte rengöra!
ja så nu har vi ett "fint" stort hål i golvmattan!! Minst en meter bred är den! Den är i ena hörnet i köket, intill ena skafferiskåpet.
Vad jag kan se verkar det även ha blivit blött inunder närliggande vägglist, för fuktmärken syns under tapeten nu, upp längst med väggen! Även golvet där skafferiet står verkar ha blivit illa tilltygat av fukten...
Suck...
Detta hände alltså för ett par tre år sedan. Jag felanmälde det hos fastighetsskötaren iom att det hade hänt och de kom över för en besiktning. De sa då att det måste åtgärdas och att en behörig golvfirma skulle återkomma till mig. Men det hände aldrig...och sedan gick tiden. Tänkte på det emellanåt men sen hamnade det i glömska då och då... trillade mellan stolarna så att säga. Skadan i sig har varit täckt av en matta sedan det hände så man ser den heller inte och därför har jag helle rinte riktigt blivit störd av den...annat än att jag vetat om att den funnits självklart.
Nu söker jag ny bostad och måste då självklart fixa till denna skada nu innan vi flyttar...
Vad tror ni detta innebär?
Riva upp hela golvet i hela köket? Eller tror ni man kan justera skadeplatsen genom att lägga om nu golvmatta där hålet nu finns?
Imorrn kommer fastigehtsskötaren över för en besiktning och då får jag iofs veta hur de vill vi ska gå tillväga men jag fasar en del för vad de kommer säga om renoveringskostnader mm..
Nån som har ett hum om vad detta kan komma att kosta? I runda slängar menar jag förståss... jag har ingen hum whatsoever vad detta kommer att kunna gå på?
5000 kr?
50000 kr?
Mer eller mindre??
Suck suck ...och åter suck...
Husdjur i all ära, goa och fina men ibland kan man klanta till det rejält med deras "hjälp"....