• Anonym (ringlös)

Sälja förlovningsringen?

jag har en förlovningsring som ligger hemma.
    relationen tog slut för fler år sedan och vi är inte vänner heller längre.

Ringen jag fick var den vackraste jag visste och jag älskade den ringen.
    Den är i guld med 3 diamanter som sitter liksom i form av ett hjärta.

Men nu ä rdet 4 år sedan det tog slut och jag funderade på att sälja ringen.
    Den kostade ju då med gravering ca 3000...

tror ni jag får nåt för den i dag.. eller kommer jag att ångra mig?

Ringen betyder inte nåt av det som tog slut.

Är det nån annan som sålt sin gamla förlovningsring eller??

• Svar på tråden Sälja förlovningsringen?
  • Anonym

Borde du inte lämnat tillbaka ringen när ni inte är förlovade längre?

• alvaereva

Jag ocg min man har varit förlovade båda två innan vi träffades. båda hade kvar ringarna och vi sålde dom båda två

• DevilsDaughter

ofta så är det inte mkt man får för en guldring om du tänker på guldpriset.. Men gå till en smyckebutik och kolla vad den väger och vad guldpriset står i.

• Anonym (rik)
    DevilsDaughter skrev 2011-01-11 14:54:22 följande:
    ofta så är det inte mkt man får för en guldring om du tänker på guldpriset.. Men gå till en smyckebutik och kolla vad den väger och vad guldpriset står i.
    Jag sålde gammalt byrålådsguld häromveckan och fick 3600:- tror det var 26 gram.
  • Anonym

hehehehe ville bara säga att jag läste svälja.. och jag undrade "varför ska man svälja sin förlovningsring?"

• Trust me
    Anonym skrev 2011-01-11 14:52:39 följande:
    Borde du inte lämnat tillbaka ringen när ni inte är förlovade längre?
    Håller med. Förlovningsringen är något mannen ger kvinnan vid förlovningen och är knuten till den. Bryter kvinnan förlovningen så ska ringen återlämnas. Vad som händer om mannen bryter förlovningen beror lite på hur man ser på symboliken. Kan bli ganska sunkig syn på relationerna mellan könen om man funderar på det.

Är ringen inköpt gemensamt så bör pengarna vid försäljningen delas lika som för allt annat gemensamt.
  • lotten77

Skämtar ni eller tycker ni verkligen att hon ska lämna tillbaka en ring eller dela upp pengarna när det bar fyra (4) år sen det tog slut? Crazy människor!

Sälj den och gör nåt kul för pengarna!

• Lavish

Hade han också en ring som han behöll? Vem betalade för ringarna?

• alvaereva
    Trust me skrev 2011-01-11 15:02:38 följande:
    Håller med. Förlovningsringen är något mannen ger kvinnan vid förlovningen och är knuten till den. Bryter kvinnan förlovningen så ska ringen återlämnas. Vad som händer om mannen bryter förlovningen beror lite på hur man ser på symboliken. Kan bli ganska sunkig syn på relationerna mellan könen om man funderar på det.

Är ringen inköpt gemensamt så bör pengarna vid försäljningen delas lika som för allt annat gemensamt.
    Bryter mannen förlovningen, kan han kräva tillbaka ringen då? Den har han ju gett bort?
  • Anonym

Ofta att jag skulle leta upp mitt ex som misshandlade och våldtog mig, bara för att ge tillbaka en ring.

Svar på tråden Sälja förlovningsringen?