• Frk Svår

Kronofogdens motsvarighet i Norge?

Jag behöver ett beslut på huruvida en person har utmätningsbara tillgångar i Norge eller inte. Vart vänder jag mig? Är det namsmannen jag ska vända mig till? Personen i fråga bor i Hvam.

• Svar på tråden Kronofogdens motsvarighet i Norge?
  • Frk Svår

Tack, jag har mailat nu och hoppas att de kan hjälpa mig

• AmbNorge
    Frk Svår skrev 2011-01-11 16:15:45 följande:
    Tack, jag har mailat nu och hoppas att de kan hjälpa mig
    Lykke till
    * Frågor om mitt yrket som ambulansearbeider? ambulansnorge@live.com *
  • Missimo84

Om en person är norsk medborgare men bor i Sverige, och man har ett svenskt domslut. Är det norska Kronofogden som driver in pengarna då?

• Frk Svår
    Missimo84 skrev 2011-01-11 22:03:37 följande:
    Om en person är norsk medborgare men bor i Sverige, och man har ett svenskt domslut. Är det norska Kronofogden som driver in pengarna då?
    Kolla kronofogdens hemsida men av det jag läste så förstod jag det som så att kronofogden i Sverige kan driva in pengarna.
  • Frk Svår

När jag talade med kronofogdemyndigheten i Sverge fick jag ett nummer som gick till Skatteetaten. Kan det vara dit man ska vända sig?

• Frk Svår

Nä, jag ringde Statens innekrevningssentral och det var tydligen Politi i Norge jag ska vända mig till (namsmannen).

Norge känns väldigt rörigt

• Florist67

Hej! Beslut finns på att mellan skillnaden på underhåll mellan Norge och Sverige ska betalasut. När fadern till barnet bor och jobbar i Norgre. Hur går jag till väga för att få underhåller som fadern är skyldig mig? Vad är adressen till norska Kronofogdemyndigheten ?

Florist67

Svar på tråden Kronofogdens motsvarighet i Norge?