Kronofogdens motsvarighet i Norge?
Jag behöver ett beslut på huruvida en person har utmätningsbara tillgångar i Norge eller inte. Vart vänder jag mig? Är det namsmannen jag ska vända mig till? Personen i fråga bor i Hvam.
Jag behöver ett beslut på huruvida en person har utmätningsbara tillgångar i Norge eller inte. Vart vänder jag mig? Är det namsmannen jag ska vända mig till? Personen i fråga bor i Hvam.
Tack, jag har mailat nu och hoppas att de kan hjälpa mig
Om en person är norsk medborgare men bor i Sverige, och man har ett svenskt domslut. Är det norska Kronofogden som driver in pengarna då?
När jag talade med kronofogdemyndigheten i Sverge fick jag ett nummer som gick till Skatteetaten. Kan det vara dit man ska vända sig?
Nä, jag ringde Statens innekrevningssentral och det var tydligen Politi i Norge jag ska vända mig till (namsmannen).
Norge känns väldigt rörigt
Hej! Beslut finns på att mellan skillnaden på underhåll mellan Norge och Sverige ska betalasut. När fadern till barnet bor och jobbar i Norgre. Hur går jag till väga för att få underhåller som fadern är skyldig mig? Vad är adressen till norska Kronofogdemyndigheten ?
Florist67