• Anonym (normalt??)

man som har 300 dvd:er med porr, är det normalt??

Är något jag funderar över men inte vågar ta upp med mina vänner så jag tänkte se om någon kan svara mig här..

Lever sedan snart 12 år med samme man och har i stort sett ett bra förhållande. Ganska svenssonaktigt i allt med jobb, två barn, hus och sex ibland. Själv gillar jag inte porr, tycker det är äckligt, totalt avtändande och kvinnnorna ser hemska ut det lilla jag tittat. Vet dock att maken gillar porr så jag har väl anat att han tittar någon enstaka gång på nätet eller liknande.

Men när jag städade hemma kom jag på en porrfilmsgömma med flera hundra dvd:er fyllda med ganska hård porr. Vet inte alls vad jag ska tycka. Förstår faktiskt inte alls grejen, varför bränna ner och spara så mycket?? Är det normalt eller har maken något problem?? Känner mig faktiskt lite äcklad och ledsen över detta. Är det jag som är för prydd som tycker detta är alldeles för mycket och borde kastas ut??

• Svar på tråden man som har 300 dvd:er med porr, är det normalt??
  • pluvdo

Jag ogillar också porr och kan inte förstå varför man skulle spara på massa sånt. Om man nu tvunget vill se på porr kan man väl se på det på nätet i så fall. Han kanske bara är en sån som vill spara på saker? Jag har svårt för att se hur han kan "favorisera" (vilja se om) flera hundra dvd:er. Testa ta bort några och se om han märker något? :)

• FlamingRed

Måste du tycka nåt om saken då? Han är ju en individ och du är en, sluta projicera dina egna värderingar på honom.

Han har säkerligen sina egna värderingar han lever efter.

• Anonym (kille29)

Tror att idag har man porren i hårddiskar eller bränner ner dom.
    Men online filmsidorna har bara ploppat upp senaste åren och behovet av att spara ner dom är inte lika nödvändigt?
    Men 300 dvd´er på 12 år är ca 2 dvd´er i månaden som han brännt.
    Jag höjer inte ögonbrynen för den konsumtionen.
    Sen om det är hård- mjukporr. Så länge det är lagligt så är det väl okej. Det kan ju vara fantasier som man vill komplettera med filmer.

• Anonym (Hmm)

Låter hemskt mycket med flera hundra, men alla är vi olika - det viktigaste är att inget tar skada av det.

kramGlad

• SunnyBunny
    FlamingRed skrev 2011-01-11 15:42:29 följande:
    Hur kan du veta hur hård porr det var på skivorna förresten?
  • Anonym

Låter som din man har haft samma grej för sig som min man. Min man har rätt mycket porr och laddar fortfarande ner flera filmer i veckan. Mycket mer än vad han skulle ha tid och se om han såg dom. Det känns mer som att min man är kvar i den där känslan av att kunna göra som man vill och ha tillgång. Jag gjorde samma sak med godis och snabbmat när jag fick egen inkomst och flyttade hemifrån. Helt plötsligt kunde jag köpa godis varje dag och mamma var inte där och bestämde. Då blev det överdrivet hur jag köpte och käkade. Släpp det säger jag. Orolig ska man bli om mannen sin låser in sig i ett rum med dessa DVDer och ser allt konstant. Men det låter som att din man inte ens rör dom där?

• Anonym (normalt??)

Är ju rätt bra om ens värderingar inte går helt i parallella spår om man tänker sig ett liv ihop. Saken är väl mest att jag känner mig lite äcklad och har svårt att tända, vilket jag är fullt medveten om sitter i mitt eget huvud. Att jag vet vilken slagt porr det rör sig om är för att jag frågade honom utan att på något sätt döma.

Jag kommer från en mycket prydd kristen familj där saker som t ex kortspel var strängt förbjudet. Öl tillhörde de fallna. Kanske därför jag har så svårt för detta även om jag nu inte delar alla deras värderingar. Känns lite "smutsigt" att de ligger där även om min man givetvis har rätt att ha sin privata sfär så påverkar det motvilligt hur jag ser honom och känner för honom. Förstår verkligen inte samlandet heller..

• SunnyBunny

Du får ju tycka vad du vill, men jag hade inte brytt mig. Slängde själv ut en ganska stor hög porr när jag flyttade ut ifrån min lägenhet till min sambo;)

• Anonym

jag kollar själv på porr men jag är diskret och jag vet att min sambo som också kollar ibland är diskret och jag skulle tycka det var lite äckligt om han hade flera hundra filmer hemma....jag menar, han får gärna kolla men jag vill på ett sätt inte veta heller.....

• kakmamman

ja en del har ju en konstig form av att spara på saker, en del sparar frimärken och andra filmer.
    Några har endast filmer om djur..och andra kanske bara har spel.
    Men denna har porr!

vaniljkrans.blogg.se/ - En snurrom från det underliga- fakta eller bittert?
  • FlamingRed

Verkar ju skumt att välja honom om du känner tendenser av att vara äcklad av sånt han gillar.

Eller du kanske kan förtränga att han gillar det sen om han bara gömmer porren bättre, eller slutar samla? 

• Anonym

Jag och min sambo ser på porr ihop ibland och det stör mig inte det minsta att han har filmer hemma. Han tycker om det och alltså är det okej. 

• Anonym (normalt??)
    FlamingRed skrev 2011-01-11 15:56:17 följande:
    Verkar ju skumt att välja honom om du känner tendenser av att vara äcklad av sånt han gillar.

Eller du kanske kan förtränga att han gillar det sen om han bara gömmer porren bättre, eller slutar samla? 

Har aldrig träffat en människa vars sidor jag fullkomligt älskar till 100 %. Och hade han efter första dejten stolt visat upp en hylla med hundratalet porrfilmer så hade vi nog inte varit ett par idag, utan det där intresset har han väl dolt i alla fall i början. Ärligt talat blev jag orolig när jag hittade allt om han hade något slags problem/beroende. Det var väl lite därför jag skrev här, för att få en mer nyanserad bild.

Jag hade helst sett att han slutat samla, slängt det mesta och om han nu vill så kan han titta på onlineporr. Vi har två pojkar och jag vill ju inte att de hittar samma sak som jag när de letar efter ett dataspel t ex. Men precis som du skrev är han ju en egen individ och får själv bestämma över sina saker och handlingar.

• Anonym
    Anonym (normalt??) skrev 2011-01-11 16:05:03 följande:

Har aldrig träffat en människa vars sidor jag fullkomligt älskar till 100 %. Och hade han efter första dejten stolt visat upp en hylla med hundratalet porrfilmer så hade vi nog inte varit ett par idag, utan det där intresset har han väl dolt i alla fall i början. Ärligt talat blev jag orolig när jag hittade allt om han hade något slags problem/beroende. Det var väl lite därför jag skrev här, för att få en mer nyanserad bild.

Jag hade helst sett att han slutat samla, slängt det mesta och om han nu vill så kan han titta på onlineporr. Vi har två pojkar och jag vill ju inte att de hittar samma sak som jag när de letar efter ett dataspel t ex. Men precis som du skrev är han ju en egen individ och får själv bestämma över sina saker och handlingar.

Prata med honom om det och be honom att tex ha det på vinden eller i ett låst skåp? Även om det är upp till honom om han vill se på porr så är det ändå ert gemensamma hem. 

Hade heller inte fortsatt träffa en man som visat upp sina porrfilmer första dejten även om jag tycker porr är trevligt. Det är helt enkelt inte okej för mig och en man som tycker att det är ett okej beteende är inget för mig.
  • FlamingRed
    Anonym (normalt??) skrev 2011-01-11 16:05:03 följande:

Förlåt, jag glömde barn och hus och 12 år...!

Då är du nog inne på rätt linje, barnen får ju under inga omständigheter hitta sånt, och är det inte så viktigt för honom borde du ju kunna fråga om det går att slänga... 
Svar på tråden man som har 300 dvd:er med porr, är det normalt??