• Träsksvin

    Ni som har haft ett X, kände ni skillnad mellan X och normal graviditet?

    En till orolig här. Hade ett x som hade fastnat halvvägs in, så något utvecklades på insidan och utsidan av livmodern. Fick ett "missfall" i v6+5 för lite mer än ett år sen, fick göra skrapning, men sen upptäckte man något på utsidan också ett par månder senare. Sen blev det cellgifter och embolisering och i oktober fick vi klartecken. Är nu gravid igen, v6+0 och livrädd... 

    Mitt + var mycket starkare nu (testade på bim -2 fast hade en ägglossning 2 dagar för tidigt också så det var 14 dagar efter det) och magen gör mer ont, känns som precis innan mensvärk sätter igång ordentligt. Annars är jag trött och lite illamående och brösten känns som två stora meloner (aj!).
     
    Ni som har haft både ett X och en graviditet som slutade i barn, kände ni nån skillnad?

    Ska träffa läkaren som hjälpte mig sist om två veckor, dvs v8+0, men det känns som en evighet...
     

  • Svar på tråden Ni som har haft ett X, kände ni skillnad mellan X och normal graviditet?
  • Hemlighet

    Jag har precis op bort ena äggledaren pga ett X
    I början kändes det som när jag väntade dottern, svaga menssmärtor ömma bröst = normalt.
    Kännde ingen skillnad, däremot så fick jag bruna flytningar nu när jag gick på toa.
    Men om du är orolig och är i vecka 6 så boka en tid för vul. Nu borde dom se ett foster och om dom gör det så är det på rätt ställe. Varför gå och oroa sig?
    Jag kommer att vid nästa graviditet göra ett vul så fort jag bara kan, runt v 6. Jag vill inte mista den andra äggledaren också:-S

  • Lilla Frugan

    Hej!

    Tänkte att jag skulle ge mig in här för att kanske inge lite hopp för alla er som ÄNNU inte blivit normalt gravida efter ett x. Jag hade ett x för ca 1½ år sedan. Skillnaden var egentligen inte jättestora för jag hade ganska mkt grav symptom även med x:et. Däremot tog det längre tid inna jag fick plus på stickan den här gången. Började känna av gravsymptomen lite tidigare den här (normala) gången också. En skillnad var att vid x:et har jag blodblandade flytningar men vid den normala graviditeten hade jag bruna flytningar (som jag trodde var mensen på g men den dök aldrig upp!) Helt olika karaktär.  

    Däremot blev kroppen helknasig efter x:et, konstig mens, liknande blödningaen vid x:et. Därför var jag helnojjig första månaderna innan jag insåg attkroppen blivit skum coh att det sannolikt inte avr ett nytt x. Det höll i knappt ett år sen blev jag gravid och allt ser finfint ut. knappt tre månader kvar till bebisleverans! 

    För min del var det hela en stor mental påfrestning, kunde inte riktigt glädja mig och plusset på stickan innan jag kollat att det satt rätt. normal reaktion tror jag.

    Ett stort lycka till TS, ge inte upp men tror att det är normalt att det kan ta tid. Behöver inte vara något fel med dig.  

Svar på tråden Ni som har haft ett X, kände ni skillnad mellan X och normal graviditet?