Trisse78 skrev 2011-01-11 20:11:56 följande:
Tro att det kan vara olika beroende på vilket avbokningsskydd eller reseförsäkring man har.
Vet dock att vid sjukdom måste man ha ett läkarintyg som bekräftar varför man inte kan åka på resan.
Vi har både försäkring och avbokningsskydd:) Man kunde dock inte välja på några alternativ.
Vi betalde 1120 kr/ person för detta så man kan ju hoppas att det gäller ;)
Jo, läkarintyg vet jag, men helt ärligt, skulle en läkare skriva intyg för maginfluensa?
Man kan ju inte ens vara säker på det och framför allt så vill inte en läkare träffa en om man är smittad, tror inte ens man får gå till vårdcentralen om man vet om att man har det :) hehe.. eller helst undvika i alla fall..Jag tänker mest på smittrisken för de andra passagerarna på planet. Kul att börja dagarna med kräkningar och diarré..
hu!
:)
Men visst, om någon i familjen dör så borde ju det självklart vara en giltlig orsak.
Men gips? Jag är inte säker. Vissa anser nog att man kan täcka med en plastpåse..
Skulle verkligen vara intressant att se vad som är rätt och fel och när man får avboka.. här kan jag ju bara sitta och gissa :)