• Mosaik

mallorca cala millor (eller annat ställe)

Hejsan!
    Jag och min familj vill gärna åka till mallorca i sommar, i mitten av juni närmare bestämmt.
    Har kollat runt lite och priserna ligger ju rätt högt men jag har hittat ett hotell till bra pris i cala millor.
    Någon som vart där och kan säga nått om staden? Passar det att åka dit med barn på 3 och 6 år?
    Har ni några andra prisvärda tips på mallorca?
    Hade tänkt att hamna under 20 000 iaf för oss fyra, utan mat.

Tacksam för svar och tips!

• Svar på tråden mallorca cala millor (eller annat ställe)
  • Serla

Kommer inte ihåg så mycket för det var massor av år sedan, men min familj var där och då var vi tre småbarn, mina syrror var 1 resp 6 och jag 10 år. Kommer dock ihåg att det var en mysig stad.

• Elli47

jag var där i somras med barnen, mycket bra ställe tyckte jag. Vi bodde på hotell Morito, kanonbra ställe!

• Mosaik

okej tack för era svar!

Finns det någon som vart där i mitten av juni och fått dåligt väder?
    Tycker ju att mitten av juni borde va rätt solsäkert men....
    Nån som bott på Marins Playa med fritidsresor?

• ELHU

Hej!

Vi bodde på marins playa i somras. Kanonbra!
    Juni är det solsäkert.

• Mosaik
    ELHU skrev 2011-01-11 22:46:05 följande:
    Hej!

Vi bodde på marins playa i somras. Kanonbra!
    Juni är det solsäkert.
    å tack! kan du berätta mer om hotellet och omgivningen?
  • Tuesday

Vi tänkte åka till cala bona, det ligger ju precis intill. Jag tycker det verkar vara bra men tyvärr lite lång transfer... Har bara hört bra saker om cala bona/cala millor, ska ju vara mkt barnvänligt.

• Mosaik
    Tuesday skrev 2011-01-12 10:04:46 följande:
    Vi tänkte åka till cala bona, det ligger ju precis intill. Jag tycker det verkar vara bra men tyvärr lite lång transfer... Har bara hört bra saker om cala bona/cala millor, ska ju vara mkt barnvänligt.
    ja tyvärr är det ju rätt lång transfer på många ställen, 1 tim försöker vi ha som gräns när vi åker med barnen och det är ca 1 tim till cala millor.
    Alcudia är ju bara 15 min kortare resväg.
    Men men så är det, iaf ganska kort flygtid
  • ELHU

Nära till stranden, en bit bort med gångavstånd ligger shopping. Det vi tyckte va sämre va att affärerna stängde vid 22. Det är ju sent alltså men andra ställen vi har varit på har stängt senare. Man lever ju lite mer annorlunda utomlands än hemma, sena middagar osv.
    Hotellet va mkt trevligt o fräscht! Bra poolområde. Lite kul för barnen om kvällarna, tex disco.

• Mosaik
    ELHU skrev 2011-01-12 11:43:55 följande:
    Nära till stranden, en bit bort med gångavstånd ligger shopping. Det vi tyckte va sämre va att affärerna stängde vid 22. Det är ju sent alltså men andra ställen vi har varit på har stängt senare. Man lever ju lite mer annorlunda utomlands än hemma, sena middagar osv.
    Hotellet va mkt trevligt o fräscht! Bra poolområde. Lite kul för barnen om kvällarna, tex disco.
    Hur kommer det sig att det stänger så tidigt då? Det värkar ju vara ett hålligångställe annars?  Vilken månad var ni där och var det väldigt mycket tyskar i området?
  • Elli47

Cala Millor är väl inte direkt något hålligångställe. Ja där finns jättemycket tyskar, alla pratade tyska med oss tills jag förklarade att vi inte kunde tyska

• MamaPelikano

Jag har jobbat på sunwing resort Cala bona och det är ett superbra familjehotel som ligger i en lugn miljö. Ca 20 min gång därifrån ligger Cala millor som är lite mera livat och party på kvällarna. Jag tycker att både cala bona och cala millor är toppenbra ställen att åka till med lång vacker strand och bra resturanger och affärer.

Vädret i juni brukar vara toppen. Det regnar knappt på mallorca under högsäsong. Oerhört ovanligt! ca 28c i vattnet och 30-40c i solen.

Rekommenderas varmt.

Även Alcudia är en toppen stad för familjer.

• Mosaik

tack för ditt svar Låter underbart, detta tål att tänkas på ......
    Skulle gärna åka till Alcudia också, skall kolla runt lite mer på de hotellen.

• ELHU

Mkt tyskar!!
    Vi tycker oxå det är konstigt att de stänger så tidigt.
    Va till Alcudia med. Stänger vid 22 där oxå.
    Disco o sånt är kanske öppet längre, men vi va aldrig ute på sånt med våra barn :) 4 o 5 år gamla..

I Alcudia hyrde vi trampbåt med rutchkana vid stranden.
    Dagsresa till Aquarium o Aqualand..

• Mosaik

Men du menar inte att restaurangerna stängde 22 också va? Bara affärerna? Annars är det ju värdelöst

• ELHU

I o med att affärerna stängde så avtog befolkningen.. Men restaurangerna stängde inte 22, de slängde inte ut oss :)
    Men det va inte så livat på gatorna då direkt..

Svar på tråden mallorca cala millor (eller annat ställe)