• Anonym

Mina känslor dog...

Vi har haft det jobbigt under flera års tid, både före vi fick barn och efter. Barnen är 2.5 och 5. Vi har gått hos familjerådgivningen och då hjälpte det ett tag, men nu är vi tillbaka i samma mönster.

Vi är väldigt olika och har olika behov. Det är inte så att vi bråkar jättemycket, men vi har heller inget utbyte av varandra. NÄR vi bråkar, däremot, har min sambo sagt att han aldrig mer vill se mig och att det är slut en gång för alla o s v, så gott som varje gång. HAn störtar ut med de orden och kommer tillbaka sent, lägger sig med ryggen mot mig och sen låtsas han som ingenting dagen efter. Detta när jag tagit upp något som varit jobbigt. HAn vänder på allt och tillslut vet jag knappt vad som är rätt eller fel. Det har uteslutande slutat med att jag bett om ursäkt och sedan har det blivit "bra". Jag har också varit den som drivit i förhållandet, sett till att vi träffat folk o s v.
    Nu i höstas fick min pappa cancer med två år kvar att leva. Nu orkar jag inte driva mer och har insett att livet är väldigt kort. Hur mycket ska man kämpa innan man inser att det inte blir annorlunda? Han har inte tagit tag i en grej under alla dessa år, hur mycket jag än bönat och bett. Han säger själv att han inte tagit mig på allvar. Nu känner jag INGENTING längre. Jag tycker om honom i egenskap av pappa till mina barn och vän, men inget mer. JAg vill inte att han ska ta i mig, det känns som om han är försent ute. Jag vill liksom inte längre.
    Samtidigt brottas jag med mitt samvete, jag vill ju inte ställa till det, varken för honom eller barnen.... Fan, vad gör man? Vad hade ni gjort?

• Svar på tråden Mina känslor dog...
  • Aiva

Jag hade inte varit kvar i ett dött förhållande. Anser att man kan få det bra trots att man inte e ihop längre. Man kan fortsätta som vänner o bägge kan fortsätta ha en bra relation till barnen. Givetvis beror ju allt lite på vad han har för känslor för dig o hur han skulle reagerat vid ett uppbrott.

• Aiva

Kan tillägga att stanna kvar i ett dött förhållande låser ju bara upp er bägge så ni inte hittar riktig lycka på annat håll.

• Anonym

jag kom på att mina känslor hade dött senare än du,

vi hade haft ett skit jobbigt år ekonomiskt och vi gick på knäna båda och jag fick alltid ta ansvar för allt och han var bara sur och bråkig.. sen mycket gammalt i bagaget. 

så en dag var jag ute på krogen mötte en kille.. vi bytte msn trots att jag var gift, men var inget jag berätta och det började med vänskap men sen föll jag som en käggla för killen jag prata med på msn. och då insåg jag att jag inte längre älskade mannen jag levde med jag hade inget gemensamt med honom längre. vi hade vuxit ifrån varann och det hade hänt för mycket för att kunna fixa det.,

så vi skiljdes och jag jagade killen jag var kär i. och det tog 1 ½ år innan vi vart ihop och då vart allt på riktigt på en gång vi flytta ihop och jag sitter nu i vecka 36 och väntar vårat första gemensamma barn, (har ett barn på 5 år sen den tidigare relationen) i vårt hus och är lyckligare än någonsin. mitt liv har blivit allt vad jag önskade tillsammans med denna kille, inga bråk, inge trassel inga ekonomiska problem. bara frid kärlek och vi kommer jätte bra överäns och är så mycket mer kompatibla.

mitt tips är, har du inga känslor kvar, bryt upp. barnen mår bättre av en glad mamma och en glad pappa. än två som sitter ihop och är olyckliga. 

• Anonym

Lider med dig och förstår att det är en svår situation med två barn. Jag kan bara prata utifrån mig själv, vad jag hade gjort. Hade jag trott att det gick och rädda och att jag trots allt älskade honom så hade jag försökt. MEN hade jag inte trott detta och det ¨låter på dig som du inte tror på det. Så hade jag gått vidare i livet. Du har två underbara barn och du mår bättre själv av att ha en trygg vardag och ta hand om dig själv. Du kan träffa någon ny så småningom och du kommer med lite perspektiv på det att undra varför du höll ut så länge som du gjorde. Om du lever i ett sådant förhållande så blir du till sist personförändrad själv och låg. Jag har en vännina som hade ett liknande förhållande i många år och efter att ha gått vidare har hon nu träffat en ny och blivit sitt rätta jag. 
    Mitt råd är att fundera först på vad DU vill och prata sedan alvar med honom utan att bråka. Han kanske blir paff om du säger att du funderar på att lämna honom. Det verkar bara va han som sagt dom orden!

Lycka till och hoppas verkligen att allt löser sig till det bästa!

• Anonym

JAg har pratat med honom och han är jättelessen och vill göra allt bra igen. Jag känner bara att jag inte vill. Jag orkar inte mer. Men jag vill inte såra honom heller. Jag önskar verkligen att jag kände som jag har gjort, men det gör jag ju inte.... Jag känner ingenting. Jag skulle aldrig bråka med honom, jag vill verkligen ställa upp på honom och att vi hjälps åt med allting runt omkring barnen, men jag KAN inte leva i ett förhållande där jag inte känner något och bara längtar "ut". Samtidigt känner jag mig så egotrippad och som om jag "borde" stanna kvar för barnens skull. Jag vill bara köra huvudet i sanden, men det kommer ju inte att hjälpa....

Svar på tråden Mina känslor dog...