Anonym (oxå mamma) skrev 2011-01-11 23:17:28 följande:
Hej! Jag är mamma till en treårig flicka men tyvärr har jag inte alltid så lätt att glädjas åt det då jag är psykiskt sjuk och har i hela mitt liv kämpat med svåra tvångstankar och handlingar och deppression. Jag äter antidepp för att kunna jobba, jobbar deltid, var sjukskriven ett tag men återgick till arbete då min ensamhet hemma gjorde mig ännu sämre. Jag är väldigt social och framåt och glad utåt sätt men inom mig pågår ett ständigt krig och oron gnager dygnet runt. Jag är inte så öppen om mitt psyktillstånd utan lurar gärna omgivningen att allt är bra. Skulle vara skönt att ha någon att prata med som känner igen sig....
Oj förstår att det är jobbigt för dig. Ibland är det inte så lätt att berätta hur man mår för andra. Men det är inte alltid bra att hålla det för sig själv heller. Går du hos psykolog? vilka antidepp äter du? skönt att du kan jobba, ösnkar så jag kunde, men min panikångest gör det svårt att klara av en arbets intervju, men jag går på jobbsökar kurs å ska iaf försöka ha praktik, Säger som du man blir knäpp av att bara vara hemma.
Jag har varit psykiskt frisk hela mitt liv, tills jag hade ett dåligt förhållande med mkt psykisk och fysisk misshandel i flera år!
sen efter vi gjorde slut. Så förnekade jag allt för mig själv, och för andra ingen visste att jag mådde jätte dåligt.
å gjort det ett tag. Började få självmordstankar å sen blandade jag mkt alkohol och tabletter .
( ångest dämpande) festade varje helg å var obrydd om mitt liv, ville inte leva mera brydde mig inte.
Gick på kbt terapi, samt åt zoloft under ca 2 månader, och var sjukskriven Blev inte bättre. Sen träffade jag pappan till mitt barn, då började jag må bra igen. Vi fick barn ganska tidigt och sen har vi varit sambos/ tillsammans i ca 4-5 år. Är fortfarande tillsammans men ( har det kämpigt) men vi bor inte ihop. Han kämpar med panikångest. Och jag har lindirg panikångest nu ( offtas då det är mkt folk) ( prata med okända osv)
Lider av depresion som jag, försökt klara själv sen i slutet av sommaren. För min dotter skull, så ska jag börja äta Flouxetin IDAG ( onsdag)
är RÄDD för att gå upp i vikt, rädd för att få självmordstankar, rädd för hemska biverkningar.
men vill kunna vara glad å leka med min dotter! Inte trött/grinig å deppig.