Ang Ockultforumet.
En fundering såhär på kvällskvisten.
Efter att ha läst runt lite på ockultdelen här på forumet så slår det mig hur mycket okunskap det egentligen finns.
Trådstartaren beskriver exempel hur skåp öppnar sig, att hon blir sotig i ansiktet och undrar hur man blir av med andarna som orsakar detta. TS bemöts med svar såsom att man bör kontakta ett medium eller med andra svar som beskriver hur man gör sig av med olika andar.
Ingen av dessa människor som bemöter TS tänker kritiskt och gör minsta lilla försök att ifrågasätta TS mentala tillstånd. Man köper allt, och sväljer det sedan med hull och hår.
Om någon sedan skriver ifrågasättande blir man ila bemött av dom som "hejjar" på TS.
Själv blir jag mörkrädd över att folk inte tar det på allvar. Det kan handla om en sjuk människa som gör dessa saker själv omedvetet.
Sedan skrivs det massor om psykvården (som har brister helt klart) i tidning och folk rasar när vansinnesdåd görs. Man förstår INTE hur samhället, folket, kan låta det ske.
Jag förstår absolut att man kan vara trygg i sin tro men att inte tänka kritiskt öht är något som faktiskt förvånar mig.