• Mammatill2hjärtan

KUB- Fick ni reda på könet?

I morgon ska vi på kub och jag undrar om ni fick reda på könet då?
    Eller fick ni bild på den lille?
    På våran lapp står de att man inte får varken bild eller reda på könet.
    Är inte de lite snålt att inte ens få en bild på lilla pyret? :(

• Svar på tråden KUB- Fick ni reda på könet?
  • Rundabullar

Vi fick bild, men det var alldeles för tidigt för att se könet. 

I v 16 gissade en läkare på könet, men gissade troligen fel, eftersom 4 andra läkare ser annat kön från v 20 framåt. Så jag skulle inte lita på ett enda UL för att veta könet och inte nåt före v18, även om de såklart ibland har rätt också. Glad 

mvh 

• pao86

Fick en liten bild på lillen men blev tvugnen o tjata oss till en. Dock kunde man inte se könet ännu för att barnet e för liten så att säga. Fick vänta till stora ultraljudet när man e I vecka 17-20

• Mammatill2hjärtan
    pao86 skrev 2011-01-12 10:38:30 följande:
    Fick en liten bild på lillen men blev tvugnen o tjata oss till en. Dock kunde man inte se könet ännu för att barnet e för liten så att säga. Fick vänta till stora ultraljudet när man e I vecka 17-20
    Okej så man får en bild men man får tjata till sig en?
    men varför får man ingen igentligen då?
  • jeeri74

Angeånde bild tror jag det är olika från ställe till ställe, det skadar ju inte att fråga.
    Vi fick ingen -och tänkte inte heller på att fråga, men andra har fått.

Kön är det som sagt för tidigt för att se.

• pao86

Varför man inte får nån bild förstår jag inte.... vilket e märkligt för på alla ultraljud min svägerska varit på har hon fått bild på sina döttrar... men det e olika från klinik till klinik

• loulin

Jag var på kub idag och utan att jag ens hade frågat hade sköterskan tagit typ 10 bilder och skrivit ut åt oss. Jag bor i Örebro. 

• biaw

Hej

Vi fick bilder, 5-7st,mailat till oss och vi fick besked på könet. Ultraljudsdamen var mycket säker och sa att det råder ingen tvekan om att det blir en flicka.. vilket visade sig var en riktig bedömning vid de senare ul...

Går på Curakliniken/malmö.

• Dixie
    biaw skrev 2011-01-13 23:16:49 följande:
    Hej

Vi fick bilder, 5-7st,mailat till oss och vi fick besked på könet. Ultraljudsdamen var mycket säker och sa att det råder ingen tvekan om att det blir en flicka.. vilket visade sig var en riktig bedömning vid de senare ul...

Går på Curakliniken/malmö.
    hmm  - intressant, jag var på KUB på Cura och fick besked att det inte gick att se kön så tidigt......
  • Surfare

Ja, vi fick reda på könen eller har blivit erbjudna att få reda på dem så visst går det att se med rätt utrustning och rätt kompetens.

• Tankgirrrl

Det är nog olika mellan olika landsting och moittagningar, jag bor i Linköping och har gjort ett UL i v 9+5 (fick en bild gratis) och i v 13 (fick två bilder för 50kr) ska göra nytt UL på tisdag och får förhoppningsvis reda på könet om det syns på ultraljudet

Svar på tråden KUB- Fick ni reda på könet?