• Anonym (MAIE)

P-piller Diane - Fortsätta eller sluta?

Jag har ätit diane i 5 månader nu.

Jag fick diane för min lindriga akne, men huden har inte blivit ett dugg bättre. Tvärtom, jag får fler och svårare utbrott nu än jag fick innan.

Jag har under dessa 5 månader mått ganska dåligt. Jag är lättirriterad, ilsk, och mår allmänt dåligt. Jag har trott att det beror på andra omständigheter, men när jag tänker på det, så kan jag inte komma på vad? Jag är nöjd med mitt liv! Jag har en bra partner, bra familj, bra jobb.
    Ändå går jag runt och är less. Jag har liksom ingen ork.
    Det läskigste är nog att jag börjar hata mina djur. Jag har många djur i olika former, och jag älskar dem alla, egentligen.
    Men nu är jag bara less på dem. Kan det bero på p-pillret?

Jag får ofta ont i huvudet, mår illa och har klåda över hela kroppen ( fast det syns inga märken, det kliar bara.). det är sällan jag får huvudvärk och blir illamående, kan detta också bero på p-pillrena?

Helst av allt vill jag bara kasta pillerna åt helvete, men så börjar jag vela. Jag har en karta kvar nu sen måste jag förnya dem. Men jag vet inte. Å ena sidan så är jag lite emot det här med att stoppa i sig en massa piller, det kan ju inte vara bra!? 

Lite råd och idéer?

(Jag vill ha andras råd och erfarenheter, jag kommer gå till läkaren och prata också. Men det känns lite som att de bara vill trycka i en piller.)

• Svar på tråden P-piller Diane - Fortsätta eller sluta?
  • Anonym

Ta och läs din egen text, vad skulle du råda den tjej som beskrev sitt preventivmedel på det här sättet?

• Anonym (MAIE)

KASTA PILLERNA!!! skulle jag nog säga.

• Anonym

Då tycker jag att du ska följa ditt eget råd! Skrattande

Svar på tråden P-piller Diane - Fortsätta eller sluta?