Ni som har add/adhd, fixar ni städningen?
Jag är en mamma som har add och bor med man och dotter i en stor lägenhet. Mitt liv var en gång i tiden kaos men med mediciner och terapi har jag nu börjat fungera "normalt" men jobb och familj. De i stort sätt enda problemet jag har kvar är städningen. Jag kan inte städa och detta leder till mycket bråk. Jag ser att det är stökigt och behöver städas men jag vet liksom inte vad jag ska göra åt det. Jag går i genom i huvudet allt som behöver göras men efter en stund blir det kaos inom mig och jag blir sittandes i soffan och bara stirrar och försöker få ordning i tankarna. När jag städar kan jag gå runt runt i lägenheten i timmar och kanske håller i en bunt tidningar och vet inte vad jag ska göra av dem. Min man vet min diagnos och allt omkring men blir ändå irriterad på mig och undrar om jag inte bara kan försöka städa. Min mamma som inte tror på diagnosen ADD tror jag är hopplöst lat som inte städar så hon kommer i bland och städar och suckar över mig. Min man städar ju även han men eftersom hasn jobbar mer än mig så tycker han jag kunde hjälpa till med städningen.
Jag vet verkligen inte vad jag ska ta mig till. Någon annan med samma problem som lärt sig städa?