• kråkbär

babysitter - finns det nån som liknar babybjörn fast billigare?

Som rubriken lyder. Kan nån ge nåt tips!

Jag skulle vilja ha en babysitter för en 1-månadsbebis och som funkar till ca ett halvår. Är grymt sugen på en babybjörn, men tycker att de är i dyraste laget - även begagnade kostar de en slant för nåt gaska slitet och använt.

Finns det andra märken med ungefär samma funktioner - ställbart läge, sittpositionen, gunget..Många som finns på marknaden som ser ungefär lkadan ut, kan man inte ställa ryggläget på. Får gärna kosta max en 1000-lapp ny. 

Tcksam för tips! 

• Svar på tråden babysitter - finns det nån som liknar babybjörn fast billigare?
  • Dixie

fast varför inte satsa på en begagnad babybjörn? de säljs ju för 500-600 kr på blocket och de slits ju inte så mycket..... om du ändå kan tänka dig att betala 1000 kr för en ny, varför inte lägga till 200 kr och få en ny babybjörn?

• kråkbär

Ja, det har du ju iofs rätt i..Jag är väl lite snål med föräldrapengen.

Jag tänkte snarare, om det finns en babysitter runt 600 spänn, som är lika bra som babybjörn. Borde ju finnas nån billigare kopia! Nån? 

• Petra Sjo

Jag kände samma sak, och hade turen att dessutom få låna en av en kompis. Det står inget pris på sidan, men jag tror att den ligger på ca 300:- däromkring. Inget ställbart läge däremot...

www.babyproffsen.se/produkt/visa/205:BabySeat_Babysitter_Pluto

Min lilla är fyra månader nu och använder den fortfarande. Jätte lätt att bära runt på så han följer efter mig beroende på vad jag gör.... 

hoppas du hittar något.

Svar på tråden babysitter - finns det nån som liknar babybjörn fast billigare?