• Anonym

Inflammation vid urinröret

Hejsan,
    Vår son på 5 och ett halvt har fått inflammation vid urinröret(på ollonet). Jag ringde till BVC och de föreslog att jag skulle gå till vårdcentralen. Vi var där hos läkaren och han sa det bvc sköterskan också sagt nämligen att det är vatten och tvål som hjälper.
    Han tvättar nu snoppen varje dag (under vårt överinseende) men det verkar inte hjälpa. jag tror att det varit så här sedan i somras och det är över 2 månader sedan vi var på BVC.
    Hur länge kan detta fortgå utan att man bör göra något annat?
    Jag är också fundersam på om detta kan påverka att han inte känner när han är kissnödig.
    Han kissar fortfarande på sig ganska ofta (dock aldrig på natten!).

• Svar på tråden Inflammation vid urinröret
  • BVC Sköterskan

Hej!

Det låter som att ni skall kontakta sjukvården igen, då det inte blivit bättre på så lång tid. Jag antar att det rör sig om Balanit, vilket enligt min erfarenhet går över inom en vecka om man tvättat flera gånger om dagen. Hjälper inte det kan det bli aktuellt att få hjälp från sköterska/läkare på VC.

När du pratar med VC tycker jag att du tar upp att han kissar på sig dagtid, vilket jag antar kan ha med inflammationen att göra om det uppstod ungefär samtidigt. Har han aldrig varit torr dagtid har det förmodligen en annan försklaring, men likväl tycker jag att du pratar med läkare om detta. Vid fem-års ålder är det oftast aktuellt att ta tag i detta oavsett.

MVH Christine

• Anonym

Tack så jättemycket för hjälpen!
    Jag ringer idag!

• Anonym

Jag har nu varit hos samma läkare som sist och han tyckte inte att det var något kvar (mer än lite rött) av inflammationen men däremot har vi nu blivit remitterade till barnläkare p.g.a kissproblemen.
    TACK för hjälpen, 

Svar på tråden Inflammation vid urinröret