• Anonym (vecka 14)

Jag har ont i magen, vecka 14..

Nån som vet om man bör ringa gyn vid ont i magen. Är i vecka 14. Jag har varit i farten en del idag, skurat städat och handlat. Kan man få ont nere i magen av dessa saker utan att det ska vara missfall på g? Smärtan släpper bara om jag lägger mig ner en stund.

Mycket tacksam för svar.

• Svar på tråden Jag har ont i magen, vecka 14..
  • Mary Jo

Ja det är ju inte farligt att anstränga sig fysiskt när man är gravid(Om man inte har blivit tillsagd att vila då!) ..
    Men det är mycket som händer i kroppen när man är gravid. Molvärk m.m.. Men se till att vila om det känns bättre då. (Om du får så mycket smärta att du inte står ut ska du självklart ringa och fråga!)

• Anonym (vecka 14)
    Mary Jo skrev 2011-01-12 16:39:44 följande:
    Ja det är ju inte farligt att anstränga sig fysiskt när man är gravid(Om man inte har blivit tillsagd att vila då!) ..
    Men det är mycket som händer i kroppen när man är gravid. Molvärk m.m.. Men se till att vila om det känns bättre då. (Om du får så mycket smärta att du inte står ut ska du självklart ringa och fråga!)
    Man blir ju så orolig, vill ju inte ha ont. Men det kanske inte är nåt att oroa sig för om det släpper då man vilar? Blir det mer så ringer jag gyn och rådfrågar.
  • Anonym (vecka 14)

nån annan som haft ont i magen i de här veckorna?

• Angelica8912

Jag hade väldigt ont i vecka 12-13 och fick rådet att åka in till akuten på kvällen. Där gjordes ett vul, och allt var helt normalt. Jag fick åka hem med fortsatt ont i magen.. Som släppte dagen efter. :)

De var lättande att få träffa en läkare. Jag tycker du ska ringa och rådfråga om du fortsätter gå och oroa dig, och ha ont.

• Anonym (Angie)

Hej, jag är också i vecka 14. Har ont i magen, dock känns det mer som att mina inälvor håller på att gå sönder och det gör extra ont när jag lägger mig på sidan. Gör mest ont på mitten av min magen, men det hugger även ibland i nedre delen av magen.

Någon som upplevt ngt liknande?

• Anonym (vecka 14)

Jag har ringt in til gyn nu imorse, men inte får man komma in bara för ont i magen inte..... "Ring igen om du skulle börja blöda eller om smärtan förändras på nåt sätt, vi har ingen möjlighet att ta in folk för ont i magen...."

Suck.

• Mary Jo
    Anonym (vecka 14) skrev 2011-01-13 09:03:48 följande:
    Jag har ringt in til gyn nu imorse, men inte får man komma in bara för ont i magen inte..... "Ring igen om du skulle börja blöda eller om smärtan förändras på nåt sätt, vi har ingen möjlighet att ta in folk för ont i magen...."

Suck.
    ja,så brukar svaret vara.. gör ett privat ul!
  • Anonym (vecka 14)
    Mary Jo skrev 2011-01-13 16:47:21 följande:
    ja,så brukar svaret vara.. gör ett privat ul!
    Var gör man det? Bor inte i sthlm precis.
  • Anonym (vecka 14)

Jag är så orolig att jag knappt kan sova om nätterna... kan inte utföra mina sysslor om dagarna och är just nu ingen bra mamma åt mina två barn. :( VARFÖR nekar dom en att komma in för ul? Är det meningen att man ska behöva vara såhär rädd? Jag tycker att har man haft ont i magen, och är såhär orolig, då ska man få komma in. Jag har kännt rörelser förut från magen, men inte på flera dagar. Vet att det är tidigt, är bara i vecka 13+3 ca. Men ändå... kan barnet ha flyttat sig så jag inte känner mer?

Ge mig syrka..... :(

• Catgodess
    Anonym (vecka 14) skrev 2011-01-13 09:03:48 följande:

Suck.
    Opsykologiskt, när jag hade ont i magen i vecka 9 fick jag komma till distriktsläkaren på en akuttid o han fixade en akutremiss till gyn som gjorde ett VUL, som tur var mådde båda barnen bra o det jag hade var troligtvis ett navelbråck som fastnat i underliggande vävnad och föresten ont i magen kan vara en rad andra saker som iinte har med graviditeten att göra, bara för att man är gravid är man inte immun mot andra åkommor.
Svar på tråden Jag har ont i magen, vecka 14..