Avelsavgift?
Det är min första hund, och den vi köpte hunden av vill gärna para den med en utav sina tjejer.
Vad brukar man ta betalt? Ej renrasig hund. Jag har ingen aning själv vad som är lagom pris.
:)
Det är min första hund, och den vi köpte hunden av vill gärna para den med en utav sina tjejer.
Vad brukar man ta betalt? Ej renrasig hund. Jag har ingen aning själv vad som är lagom pris.
:)
Är du seriös säger du nej och bidrar inte till fler blandrasvalpar. Tänker du ändå låna ut din hane är det ju en hel del hälsoundersökningar beroende på raserna i din hund som ska göras innan parning så se till att språngavgiften+ betalningen för varje levande valp täcker dina utgifter
Skulle inte tänka tanken.Men som ovanstående skrev.Du måste hälsoundersöka din hund.
Vad är det för blandning?
Jag kan ta reda på allt du behöver kola beroende på raser i den.
Man kollar för valparnas och valpköparnas skull så dom inte får en hund med ärftliga sjukdomar.
Olika hundraser har olika ärftliga sjukdomar.
Och efter att du har kollat din hane kollar du hans kullsyskon och ca 5 generationer tillbaka i ledet och lite till för att försäkra dig om att du har gjort vad du kan för bajsaveln.
Sedan försäkrar du dig om att tikens ägare har gjort precis samma sak.
Om man har hanen brukar man antingen ha ett fastpris om man har en avelshane.
Är de en enstaka parning brukar man ta värdet av en valp.
Beroende på.
Jag tycker verkligen du ska undersöka hanen och försöka dig om att tiken är de också.