• mamma ce

Ta reda på registreringsnummer - bil

Blev påkörd i en rondell innan jul. Blev rätt chockad men kunde köra därifrån tämligen oskadd. Pratade med hon som körde på och fick hennes telefonnummer. Vi har pratat och  jag har bett henne skicka sina uppgifter till mig.

Nu vill hon att vi löser detta utanför försäkringen och det är inte jag så sugen på. Dumt nog skrev jag inte upp hennes registreringsnummer utan bad henne skicka det till mig. Tror ni hon har  gjort det, nej.

Så nu är min fråga, jag vet vem som äger bilen personnummer och hela kittet. Kan jag på något sätt ta reda på registreringsnumret på bilen den vägen?

• Svar på tråden Ta reda på registreringsnummer - bil
  • flickan85

Hota med polisen. Jag antar att hon vill ta det utan försäkringsbolaget för att slippa få högre avgifter? Eller sa hon varför hon inte ville dra in försäkringsbolaget? Jag tror du kan ringa till vägverket och förklara situationen så kanske de ger ut bilnr. Vart det stora skador på din bil?

• flixflax

Om du nu har hennes personnummer kan du ju se vart hon bor. Hon lär ju ha bilen vid huset troligen bor ni väl på samma ort?

• Waersta
    flixflax skrev 2011-01-12 20:35:46 följande:
    Om du nu har hennes personnummer kan du ju se vart hon bor. Hon lär ju ha bilen vid huset troligen bor ni väl på samma ort?
  • mamma ce

Jag tror att hon tror det blir billigare om vi inte tar det på försäkringen, något jag har svårt att tro. Iofs ingen plåtskada utan "bara" den där "plastgrejen" längst fram på bilen som regskylten sitter på. Men att byta hela den lär förmodligen gå på mer än självrisken...

Jodå, jag vet vart ägaren bor, men det är en bit bort och inget jag bara svänger förbi sådär i förbi farten, men visst, det är sista utvägen...

• flickan85

Hon förlorar ju sina skadefria poäng och får en dyrare försäkring. Kofångare eller spoiler menar du. Har du en nyare eller äldre bil?

• mamma ce
    flickan85 skrev 2011-01-12 20:47:29 följande:
    Hon förlorar ju sina skadefria poäng och får en dyrare försäkring. Kofångare eller spoiler menar du. Har du en nyare eller äldre bil?
    Jag har en nyare bil. Det var där fram på bilen så kofångare kanske är rätt namn Glad
  • Stealth

kolla med skatteverket vad hon har för personnummer, sen ruinger du fordonsupplysningen och begär ut alla bilar som står på den personen! Funkar varje gång

• mamma ce
    Stealth skrev 2011-01-12 20:59:23 följande:
    kolla med skatteverket vad hon har för personnummer, sen ruinger du fordonsupplysningen och begär ut alla bilar som står på den personen! Funkar varje gång
    Tack! Är det så enkelt. Personnummer har jag redan så då är det ju plättlätt.

Har blivit lite uppretad av hela den här påkörningshistorien. Har hittade hennes blogg på nätet och där skrev hon att hon blibit påkörd av en galen kärring. Tyckte nog jag var snäll och trevlig hela vägen, svor inte ens.... men kärring, där går min gräns. Jag är faktiskt bara 34 {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Stealth
    mamma ce skrev 2011-01-12 21:08:21 följande:

Har blivit lite uppretad av hela den här påkörningshistorien. Har hittade hennes blogg på nätet och där skrev hon att hon blibit påkörd av en galen kärring. Tyckte nog jag var snäll och trevlig hela vägen, svor inte ens.... men kärring, där går min gräns. Jag är faktiskt bara 34 {#emotions_dlg.djavulsk}
    haha ja det är så enkelt jag kollade nyss upp en kille på samma sätt, det är bara att ringa så hehe {#emotions_dlg.djavulsk} lycka till!
  • flickan85
    mamma ce skrev 2011-01-12 21:08:21 följande:

Sa hon kärring? Nej nu jävlar på med hårdhandskarna. Sätt fart nu och sticka 3-4st rånarluvor, Hitta ett par påtända anabola snubbar, Ta basebollträ,dammsugarrör och dina stickor i storlek 10 och åk hem till henne mitt i natten. Bryt er in och ta henne på sängkanten. När du skrämt upp henne så mycket att hon gjort ner sig ordentligt så väser du först: vad är ditt bilnummer och sedan så ger du henne en rispa över kinden med ena stickan i storlek nr 10 och sedan med vass och hård stämma säger du: Du skulle aldrig kallat mig kärring i din blogg!
  • flickan85

Jag skojade bara på ovanstående inlägg. nån som tyckte att det var roligt? Ingen? Skrattar inombords? Nähä! Suck... FÖRLÅT! Hur går det för ts?

• Stealth
    flickan85 skrev 2011-01-15 08:25:26 följande:
    Jag skojade bara på ovanstående inlägg. nån som tyckte att det var roligt? Ingen? Skrattar inombords? Nähä! Suck... FÖRLÅT! Hur går det för ts?
    Inombords? NÄ, HÖGT och tydligt! haha den var ju så jälva bra!
Svar på tråden Ta reda på registreringsnummer - bil