• älskar min man

40 års kris

Hej Undrar om min man har hamnat i en 40 års kris och om det är någon som har erfarenhet eller råd om detta. I början på juni gifte vi oss, vi har tre barn tillsammans, 11, 9 och 2 år. Två dagar före jul berättar han att han vill skiljas och det kom som en chock för mig. Han säger att han inte älskar mig längre och att han har funderat på det här under hösten. För mig känns det ju konstigt att det kan komma så "plötsligt" och att jag inte har märkt någonting på honom eller vår relation. Att han inte har pratat med mig känns också jobbigt eftersom vi tidigare alltid har pratat om allt. Jag älskar ju honom fortfarande och vill göra allt för att det ska fungera, men har har bestämt sig och det går inte att disskutera. Sen han berättade för mig har han blivit som en helt annan människa, undviker mig, pratar bara om det mest nödvändiga och jobbar massor med övertid. Är lättirriterad och spenderar knappt någon tid med barnen. Han säger att han inte har träffat någon annan, men jag vet inte vad jag ska tro. Är det någon som har liknande erfarenhet? Några råd att ge mig? Är det en 40 års kris (min man är 42 år) och hur kan han ta sig ur den i så fall och kan jag hjälpa honom att ta sig ur den? Tacksam för alla råd och tips

Svar på tråden 40 års kris