Roddmaskin eller crosstrainer?
Vilket träningsredskap av ovanstående ska man välja om man vill:
- gå ner i vikt
- få bättre kondition
- få mer vältränad mage och armar
Tanken är alltså att införskaffa en av dem för att träna hemma.
Vilket träningsredskap av ovanstående ska man välja om man vill:
- gå ner i vikt
- få bättre kondition
- få mer vältränad mage och armar
Tanken är alltså att införskaffa en av dem för att träna hemma.
Jag tror att en crosstrainer är bättre.
Den går träning åt hela kroppen!
Jag har en crosstrainer och jag är jättenölj med den. kan inte jämföra med en roddmaskin då jag aldrig hafft någon
Crosstrainer är bättre!!! Pga man rör hela kroppen på ett annat sätt.
Efter tre positiva svar om crosstrainer är jag nästan övertygad om att det är det bästa.
Ni som har en crosstrainer, vilken slags crosstrainer är det? Vilket märke? Modell? Vad kostar/kostade den?
Köpte min på Teamsportia, Extreme fit heter den. vi gav 3500kr på kampanj
Extreme fit CT 650 heter den...
Jag har en crosstrainer från copp, den kostade typ 1200 kr och är heeelt värdelös! Köp en riktig som man använder på gym istället så blir det roligare och ger mer .-)
Och när du har hittat en du vill ha så kan du också passa på att kika in här www.familjeliv.se/Forum-11-258/m55842564.html Det är en tråd för oss som tränar crosstrainer hemma
Jag har läst nånstans att det överlägset bästa träningsredskapet är en roddmaskin eftersom man faktiskt rör hela kroppen. En crosstrainer är ju mer ett vevande med armar och ben. Men jag skulle i alla fall satsa på en crosstrainer.
Roddmaskin, du tränar hela kroppen med den och det är en riktig fysisk utmaning till skillnad från crosstrainern. Sen behöver man öra det rätt också men det är bara att lära sig. Jag har tävlat en hel del i mina dagar i cykling och sprungit en hel del lopp och roddmaskinen alla dagar. Hemanvändare brukar dock välja crossen av någon anledning.
Ett tips när du ska köpa en crosstrainer är ätt du MÅSTE prova den i affären! Det finns många kassa maskiner som är bara skit. De har för korta steg. Testa och prova, det ska gå smidigt och inte hackigt att trampa runt! Köp gärna på en sportaffär. De har kvalité även om priset är lite högre.