• Mara

Roddmaskin eller crosstrainer?

Vilket träningsredskap av ovanstående ska man välja om man vill:

- gå ner i vikt
    - få bättre kondition
    - få mer vältränad mage och armar

Tanken är alltså att införskaffa en av dem för att träna hemma.

• Svar på tråden Roddmaskin eller crosstrainer?
  • S Sofia

Jag tror att en crosstrainer är bättre.
    Den går träning åt hela kroppen!

• nillse

Jag har en crosstrainer och jag är jättenölj med den. kan inte jämföra med en roddmaskin då jag aldrig hafft någon

• Mara
    nillse skrev 2011-01-12 20:47:31 följande:
    Jag har en crosstrainer och jag är jättenölj med den. kan inte jämföra med en roddmaskin då jag aldrig hafft någon
    Får jag frågan vilken slags crosstrainer du har? Det finns ju så många olika i olika prisklasser.
  • Blablabla

Crosstrainer är bättre!!! Pga man rör hela kroppen på ett annat sätt.

• Mara

Efter tre positiva svar om crosstrainer är jag nästan övertygad om att det är det bästa.

Ni som har en crosstrainer, vilken slags crosstrainer är det? Vilket märke? Modell? Vad kostar/kostade den?

• nillse

Köpte min på Teamsportia, Extreme fit heter den. vi gav 3500kr på kampanj

• cicci85

Jag har en crosstrainer från copp, den kostade typ 1200 kr och är heeelt värdelös! Köp en riktig som man använder på gym istället så blir det roligare och ger mer .-)

• Mara
    nillse skrev 2011-01-12 20:56:55 följande:
    Extreme fit CT 650 heter den...
    Tack för svar!
  • nillse
    cicci85 skrev 2011-01-12 21:00:51 följande:
    Jag har en crosstrainer från copp, den kostade typ 1200 kr och är heeelt värdelös! Köp en riktig som man använder på gym istället så blir det roligare och ger mer .-)
    De som finns på gym, kostar typ 40.000kr liite dyrt att ha hemma kanske
  • Mara
    nillse skrev 2011-01-12 21:07:52 följande:
    De som finns på gym, kostar typ 40.000kr liite dyrt att ha hemma kanske
    Ja, det var inte riktigt den summan jag hade tänkt lägga ut på det
    Hade tänkt mig 3000-5000 kr.
  • nillse
    Mara skrev 2011-01-12 21:10:36 följande:
    Ja, det var inte riktigt den summan jag hade tänkt lägga ut på det
    Hade tänkt mig 3000-5000 kr.
    Då hittar du säkert en bra ska du se Det bästa är att prova sig fram. jag testade intersports Energetics också men jag tyckte den på teamsportia var bättre
  • Mara
    nillse skrev 2011-01-12 21:20:38 följande:
    Och när du har hittat en du vill ha så kan du också passa på att kika in här www.familjeliv.se/Forum-11-258/m55842564.html  Det är en tråd för oss som tränar crosstrainer hemma
    Tack för tipset! Jag kommer titta in i den tråden när crosstrainer är införskaffad.
  • Tjoflöjt

Jag har läst nånstans att det överlägset bästa träningsredskapet är en roddmaskin eftersom man faktiskt rör hela kroppen. En crosstrainer är ju mer ett vevande med armar och ben. Men jag skulle i alla fall satsa på en crosstrainer.

• Stealth

Roddmaskin, du tränar hela kroppen med den och det är en riktig fysisk utmaning till skillnad från crosstrainern. Sen behöver man öra det rätt också men det är bara att lära sig. Jag har tävlat en hel del i mina dagar i cykling och sprungit en hel del lopp och roddmaskinen alla dagar. Hemanvändare brukar dock välja crossen av någon anledning.

• nillse
    Tjoflöjt skrev 2011-01-12 21:41:50 följande:
    Jag har läst nånstans att det överlägset bästa träningsredskapet är en roddmaskin eftersom man faktiskt rör hela kroppen. En crosstrainer är ju mer ett vevande med armar och ben. Men jag skulle i alla fall satsa på en crosstrainer.
    TV_programmet PLUS gjorde ett test en gång bland olika "träna hemma" redskap, varpå crossen fick bäst betyg
  • S Sofia

Ett tips när du ska köpa en crosstrainer är ätt du MÅSTE prova den i affären! Det finns många kassa maskiner som är bara skit. De har för korta steg. Testa och prova, det ska gå smidigt och inte hackigt att trampa runt! Köp gärna på en sportaffär. De har kvalité även om priset är lite högre.

Svar på tråden Roddmaskin eller crosstrainer?